کد خبر 8663
۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳
انتخاب با شماست، گرند ویتارا یا قشقایی؟

پرشین خودرو: امروز به جای یک خودرو میزبان دو خودرو شده‌ایم. می‌خواهیم این دو خودرو شاسی بلند ژاپنی را که در کشورمان حضور دارند، از لحاظ فنی با یکدیگر مقایسه کنیم و انتخاب خرید را به عهده شما بگذاریم.

به گزارش «پرشین خودرو»، این رقابت بین دو خودرو سوزوکی گراند ویتارا با موتور 4 سیلندر 2000 سی سی با توان 135 اسب بخار و نیسان قشقایی با موتور مشابه و توان 139 اسب بخار است. اصلی‌ترین تفاوت آنها در گیربکس‌شان است. قشقایی شش دنده اتوماتیک (CVT)قابل تغییر به دستی و ویتارا به صورت 5 دنده دستی یا چهار دنده اتو‌ماتیک است. پشت فرمان قشقایی می‌توان تا 180 کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد و در عرض 10.7 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر رسید، این در شرایطی است که سوزوکی ویتارا در عرض 13.6 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر دست یافته و با آن می‌توان سرعت 175 کیلومتر در ساعت را تجربه کرد. اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو بیندازیم. قشقایی و هموطنش گرند ویتارا از لحاظ حجم باک شبیه به هم هستند هر دو از باک بنزینی 66 لیتری بهره می‌برند؛ اما از لحاظ مصرف سوخت ترکیبی با یکدیگر متفاوت هستند ویتارا در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی حدود 8.9 لیتر بنزین می‌بلعند؛ در حالی که مصرف ترکیبی سوخت قشقایی 9.6 لیتر است. به نوشته دنیای اقتصاد، هر دو محصول استاندارد یورو 4 را در آلایندگی پاس کرده و 16 سوپاپه و چهار سیلندر محسوب می‌شوند. از جمله امکانات ایمنی و رفاهی ویتارا و قشقایی باید به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، ایربگ (کیسه هوا) و همچنین تعبیه مواد ضربه گیر در بدنه این دو محصول اشاره کرد. البته قشقایی نسبت به ویتارا در امکانات رفاهی در چند مورد مجهزتر است در بازار عرضه می‌شود. قشقایی در مدل مونتاژی خود با قیمت 64 میلیون تومان و ویتارا نیز هم‌اکنون با (مدل کلاس هشت) با قیمت 54 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
کد خبر 8663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نرسي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    0 0
    خسته نباشيد! چندوقته ايران خودرودوباره ويتاراباموتور٢٠٠٠ سي سي توليدميكنه؟!
  • مجید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    0 0
    دوستم چند وقت پیش ویتارا دستی خریده بود. چند تا ایراد داره. پس سری صندلی عقب به جای اینکه پس سر باشه پشت کمر ادمه. وقتی به سرعت گیر برسی یا باسد کاملا وایسی بعد با دنده یک از روش رد شی یا اگه بخوای با دنده دو حرکت کنی ماشین ریپ میزنه. در یه جمله پولوتون دور نریزین.