کد خبر 86843
۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
نقش برقی ها در کاهش آلودگی هوا

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون انرژی گفت: افزایش قیمت بنزین راه علاج آلودگی هوا و ترافیک شهرها نیست، یکی از راه ها می تواند برقی کردن موتورسیکلت ها که یکی از مهمترین دلایل بروز این معضلات است، باشد که باید در این خصوص پول و اعتبار کافی در نظر گرفته شده و با جدیت دنبال شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، احمد مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: افزایش نرخ حامل های انرژی هیچ توجیه منطقی ندارد.

وی افزود: دولت معتقد است درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی را به اشتغال اختصاص می دهد ولی تا کنون ثابت شده که این کار انجام نشده یعنی وضعیت اشتغال ما چندان جالب نیست.

مرادی با بیان اینکه مجلس وظیفه دارد هر جایی که قیمت ها افزایش بی رویه پیدا کرده جلوگیری کند، تصریح کرد: در کل مجلس موافق افزایش قیمت حامل های انرژی نیست و مردم از نمایندگان انتظار دارند که جلوی آن گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید قیمت ها را با فوب خلیج فارس مقایسه کنیم چون حقوق و دستمزد در ایران با دیگر کشورها متفاوت است و منطقی نیست با فوب خلیج فارس مقایسه شود.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: مثلا گفته می شود افزایش عوارض خروج از کشور به این دلیل است که گردشگری داخلی رونق پیدا کند اما وقتی نرخ بنزین افزایش پیدا کند عملا مردم رغبتی به مسافرت نیز نخواهند داشت و گردشگری هم تحت تاثیر قرار می گیرد بنا بر این قیمت بنزین یک مشکل اصلی به مشکلات مردم اضافه می کند.

وی با بیان اینکه قیمت بنزین روی کاهش تردد و آلودگی هوا بی تاثیر است، بیان کرد: از 40 سال پس از انقلاب ثابت شده زمانی که بنزین لیتری 3 تومان بود تا الان که 1000 تومان است نه ترافیک و نه تعداد اتومبیل ها کاهش نیافته است، چون حمل و نقل عمومی بیمار است.

مرادی یادآور شد: افزایش قیمت بنزین راه علاج آلودگی هوا و ترافیک شهرها نیست، یکی از راه ها می تواند برقی کردن موتورسیکلت ها که یکی از مهمترین دلایل بروز این معضلات است، باشد که باید در این خصوص پول و اعتبار کافی در نظر گرفته شده و با جدیت دنبال شود.

وی گفت: چنانچه افزایش قیمتی هم در نظر گرفته می شود باید منطقی باشد و به مردم فشار وارد نشود زیرا جامعه کشش افزایش بیش از 4 تا 5 درصد را ندارد و در برنامه پنج ساله ششم هم تاکید بر این بود که افزایش قیمت به حداقل ممکن برسد.

کد خبر 86843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha