۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ۱۰۰روز اول دولت دوازدهم جذب شد

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای دستیابی به رشد متوسط هشت درصدى با در نظر گرفتن سهمی كه براى صنعت و معدن در قانون برنامه پیش بینى شده است، نیازمند جذب سالیانه حداقل ٥٤ میلیارد دلار منابع خارجى هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، محمد شریعتمداری، با اعلام این مطلب گفت: بر اساس آمار هاى بین المللى منتشره رشد جذب منابع خارجى در سال ٢٠١٦ به میزانى نزدیك به ٦٤ درصد بوده است.
به گفته وی، همچنان براى دسترسى به اهداف برنامه نیاز به جهش هاى فوق العاده است كه فضاى داخلى و بین المللى براى تحقق آن باید فراهم شود.
شریعتمداری اضافه کرد: در 100روز اول دولت دوازدهم حوزه جذب منابع خارجى وزارت صنعت، معدن وتجارت موفق به جذب حدود دو میلیارد دلار براى ۳۷ پروژه كشور در حوزه صنایع متوسط و کوچك شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده علاوه بر جذب منابع خارجى شركت هاى بزرگ فولاد، مس، خودروسازی ها و نظایر آنها است.
وی متذکر شد: این آمار نشان می دهد كه در فضاى پسابرجام به رغم تمام فشارهاى امریكا علاقمندى به سرمایه گذارى در ایران با اقبال كشورهاى مختلف سرمایه گذار مواجه است. و كافی است تا مقررات و قواعد جذب منابع خارجى را روان، آسان و در محدوده زمانى اندكى انجام دهیم.

کد خبر 86855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha