عامل انسانی مهمترین دلیل تصادفات است

پرشین خودرو:رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: قطعا هر چه ایمنی خودروها و راه ها تقویت شود، حتی با بروز خطای انسانی، شاهد کاهش آسیب ها خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر،،سردار محمد رضا میهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و در پاسخ به سوالی درباره مهمترین عوامل موثر در تصادفات جاده ای گفت: این موضوع، مبحثی مطالعه و تحقیق شده است و باید گفت در میان عوامل سه گانه موثر در تصادف، عامل انسانی از همه مهمتر و پررنگ تر است.

وی توضیح داد: تحقیقات مختلف نشان می دهد که در حدود ۷۵ تا ۹۰درصد تصادفات، عامل انسانی، مهمترین عامل بوده و رعایت نکردن نکات ایمنی باعث بروز تصادف شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که چشم خود را به دیگر عوامل ببندیم و همیشه عامل انسانی را محور قرار دهیم.

سردار مهماندار توضیح داد: ما یک نکته را نباید فراموش کنیم و آن اینکه «وقوع حادثه» و «شدت حادثه» دو موضوع مختلف و متفاوت است. همان طور که اشاره کردم، در وقوع حادثه نقش انسانی ممکن است بسیار حائز اهمیت باشد، اما در زمینه شدت حادثه، صدمات و خسارات، قطعا وضعیت و کیفیت راه و خودرو بسیار حیاتی است.

وی افزود: به بیان دیگر باید گفت در شدت حادثه، نقش راه و خودرو از عامل انسانی بیشتر است و نباید آن را نادیده گرفت.

سردار مهماندار ادامه داد: خطایی را انسان انجام می دهد و خودرو از مسیر منحرف و واژگون می شود، اما اگر همین خودرو ایمن باشد، تصادف باعث مرگ نمی شود. یا اگر به اصطلاح جاده بخشنده باشد و شیب کناری آن مناسب، بعد از واژگونی، خودرو ملق(معلق) نمی زند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خاتمه گفت: موضوع ایمنی راه ها و خودروها، موضوعی است که پلیس درباره آن بارها هشدار داده و نشست های مختلفی با عوامل ذی ربط داشته است و تلاش ما از یکسو فرهنگسازی برای ارتقاء فرهنگ رانندگی و افزایش کیفیت خودروهای داخلی است.
 

کد خبر 86857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha