کد خبر 86878
۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
ورشکستگی مشهورترین کلاه‌دوزی دنیا

پرشین خودرو: از وینستون چرچیل تا مایکل جکسون و هریسون فورد و بسیاری دیگر از شخصیت‌های مهم جهان کلاه‌ بورسالینو را بر سر می‌گذاشتند. این کلاه‌دوزی ایتالیایی که مرکز آن در آلساندریا قرار داشت بعد از ۱۶۰ سال اعلام ورشکستگی کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از جام جم، ژوزپه بورسالینو در سال ۱۸۵۷ کلاه‌دوزی کوچکی را در شهر آلساندریا واقع در شرق تورین راه‌انداخت. طولی نکشید که کلاه‌های او نشانی از "خوش‌لباسی" و "خوش‌‌پوشی" برای مردان شد.

ا مدیریت "ترسیو"، پسر ژوزپه بورسالینو در دهه ۲۰ میلادی قرن بیستم این شرکت کلاه‌دوزی به مارکی جهانی تبدیل شد و تولید آن به سالی دو میلیون کلاه رسید.

از وینستون چرچیل، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا گرفته (عکس) تا هریسون فورد، مایکل جکسون و بسیاری دیگر از شخصیت‌های معروف جهان کلاه‌های بورسالینو را بر سر می‌گذاشتند.

در فیلم کازابلانکا، که در آن همفری بوگارت و اینگرید برگمن ایفای نقش کردند نیز از کلاه‌های بورسالینو استفاده شده است.

فیلم درام گانگستری با نام "بورسالینو" که با ایفای نقش ژان پل بلموندو و آلن دلون همراه بود در دهه هفتاد میلادی بازار کلاه‌های بورسالینو را دوباره گرم کرد.

کلاه‌های بورسالینو هیچ‌گاه ارزان نبودند. قیمت هر کلاه بین ۲۵۰ تا ۸۰۰ یورو است.

تولید هر کلاه مارک بورسالینو هفت هفته طول می‌کشد و تا پایان تولید از ۵۲ مرحله کاری عبور می‌کند.

مشکلات کلاه بورسالینو وقتی شروع شد که این شرکت توسط مارکو مارنکو خریداری شد. فعالیت اصلی او در عرصه انرژی نفت و گاز بود و به "سلطان گاز" شهرت یافته بود. با ورشکسته شدن مارنکو شرکت کلاه‌سازی بورسالینو نیز به بحران مالی کشیده شد.

شرکت کلاه بورسالینو که بدنبال سرمایه‌گذار بود در سال ۲۰۱۵ توسط Haeres Equita از سوئیس خریداری شد.

بدهی‌های بسیار بالای شرکت بورسالینو باعث شده تا دادگاه برای دومین بار با برنامه توافق با طلبکاران مخالفت کند.

در سال‌های اخیر شاید مارک کلاه بورسالینو در میان مردان جوان نسل جدید در دنیا زیاد آشنا نبوده است، اما ستارگان دنیای سینما همچون جانی دپ، لئوناردو دی‌کاپریو و دانزل واشنگتن در این سال‌ها کلاه بورسالینو را حمل کرده‌اند.

کلاه بورسالینو همچون اتومبیل فراری، پیتزا و پاستا یکی از نمایندگان جهانی "ساخت ایتالیا" (Made in Italy) بوده است که ورشکسته می‌شود. کلادیو کاوالارتو، از سندیکای " Cisl" به خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) می‌گوید: «ما باید از این کالای فرهنگی و صنایع دستی‌مان حفاظت کنیم».

کد خبر 86878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha