تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز در چهار استان آغاز می شود

پرشین خودرو:مسئول دبیرخانه دائمی سی ان جی کشور گفت: ­طرح تعویض مخازن فرسوده گاز خودروهای گازسوز به صورت آزمایشی از دهم دی ماه در چهار استان کشور آغاز می شود.

به گزارش پرشین خودرو، محسن مشایخی با اشاره به گذشت بیش از ده سال از حضور اولین خودروهای گازسوز در ایران گفت: در نخستین گام این طرح در استان های تهران، اصفهان، خوزستان و فارس اجرا خواهد شد.
وی افزود: در مجموع حدود پنج میلیون و دویست هزار خودروی گازسوز در کشور وجود دارد که از این میزان سه میلیون و دویست هزار عدد را خودروسازان تولید کرده اند و یک میلیون خودرو را سازمان بهینه سازی سوخت، گازسوز کرده است.
وی تصریح کرد: حدود یک میلیون خودرو نیز در مراکز تبدیل غیر مجاز به خودروهای گازسوز تبدیل شدند .
مشایخی گفت: در ابتدای طرح در کشور تولید مخزن گاز نداشتیم و از چین و هند حتی به صورت دست دوم به کشور وارد می شد و این مخازن استاندارد لازم را برای ایران نداشت و در حقیقت بومی سازی نشده بود.
وی افزود: از سال 1386 پنج کارخانه شروع به تولید مخزن کرد و اکنون می توانیم اعلام کنیم که نیاز به واردات در این حوزه نداریم.
مسئول دبیرخانه دائمی سی ان جی کشور ورود مخازن دست دوم بدون نظارت ، نگهداری نادرست، فقدان استاندارد در سالهای اولیه گازسوز کردن خودروها و دستکاری مخازن را از دلایل بروز حوادث در این نوع خودروها اعلام کرد.
وی گفت: تاکنون 63 مورد انفجار در خودروهای گازسوز در این سالها اتفاق افتاده است که بیشتر در مخازن فرسوده بوده است.
مشایخی افزود: اکنون طرحی با کمک همه دستگاهها به مرحله اجرا رسیدن است تا مخازن فرسوده با طی مراحلی تعویض شوند.
وی بانک عامل این طرح را پست بانک معرفی کرد و افزود: همه مراحل تعویض از طریق سامانه ای که به این منظور طراحی شده و پست بانک دست اندارکار آن است اجرا می شود.
مشایخی درباره هزینه های تعویض این مخازن تصریح کرد: بین هشتصد تا یک میلیون تومان بستگی به نوع و حجم مخازن هزینه تعویض این مخازن است.
وی گفت: مخازن جدیدی که در خودروهای گازسوز نصب می شوند تا پانزده سال گارانتی دارند و مراکزی برنامه ریزی شده اند مانند معاینه فنی ها تا امکان تعویض فراهم شود.
مشایخی هدف از این طرح را ایمن سازی خودروهای گازسوز اعلام کرد و افزود: از میان پنج میلون و دویست هزار خودروی گازسوز در کشور حدود چهار میلیون و دویست هزار خودرو به دلیل تبدیل یا تولید در مراکز مجاز، ایمن هستند، اما حدود یک میلیون خودرو که در مراکز غیرمجاز تبدیل شده اند ، نیاز به بررسی های تخصصی دارند.
وی گفت: خودروهای ایمن سازی شده برچسب هایی دریافت می کنند که امکان دریافت سوخت را خواهند داشت و خودروهایی که ایمن سازی نشوند، معاینه فنی دریافت نمی کنند و امکان دریافت گاز نیز نخواهند داشت.
این مقام مسئول ادامه داد: در کشور هم اکنون بیش از 60 مرکز معاینه تخصصی وجود دارد که در سه ماه آینده این مراکز به دو برابر افزایش پیدا خواهند کرد.

کد خبر 86983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    0 0
    خیلی طرح خوبی هست خواستم تشکر کرده باشم اگر میشد که در این طرح برخی از قطعات و لوازم مثل گلاتورها و سوزن و غیره تعویض بشه و بصورت اقساط با مخزن محاسبه بشه خیلی عالی میشد یکی از مشگلات رانندگان همین موضوع هست که قطعات جانبی هم فرسوده شدن و از طرفی بخاطر گران بودن این قطعات راننده نمیتونه تعویض کنه طرف صحبت ام دراینجا فقط رانندگان محترم و.زحمتگش تاکسی هست , بازهم نهایت تشکر و قدردانی از تمامی دست اند کاران خصوصا جناب آقای محسن مشایخی دارم .