خودروی خودران اپل از مسیر دیگران استفاده می کند

پرشین خودرو:شرکت اپل حق اختراع جدیدی را در حوزه توسعه خودروهای خودران ثبت کرده که به این خودروها اجازه استفاده از مسیر پیموده شده توسط دیگران را می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از انگجت، اپل در حال حاضر در حال کار بر روی نوعی خودروی خودران است. این سیستم که قابلیت استفاده در خودروهای رایج کنونی را نیز دارد، در یک مقاله پژوهشی در ماه نوامبر دیده شده است.

جزئیات طرح اخیرا توسط "روسلان سالاخوتینوف" استاد هوش مصنوعی دانشگاه کارنگی ملون ارائه شد.

در حال حاضر طبق یک پتنت فاش شده توسط پایگاه "Autoblog"، برنامه 2015 اپل برای سیستم ناوبری خودران به تازگی اجرایی شده است.

این پتنت، یک سیستم ناوبری خودران است که با استفاده از تجربیات دیگر راننده‌ها و خودروها، برای خود یک مسیر ایجاد می‌کند. این مسیر زمانی ایجاد می‌شود که رانندگان به صورت دستی و غیراتوماتیک یک مسیر را می‌پیمایند.

هنگامی که این مسیر چندین بار توسط رانندگان پیموده شود و "شاخص اطمینان" در خودروی خودران از صحت و سلامت مسیر اطمینان پیدا کند، خودرو می‌تواند این مسیر را به تنهایی رانندگی کند.

خودرو می‌تواند تغییرات احتمالی در مسیر را تشخیص داده و آنها را اعمال و رعایت کند و همچنین بر ناوبری یک یا چند وسیله نقلیه در مسیر نظارت داشته باشد.

این سیستم همچنین دارای نوعی پایگاه داده از مسیرهایی است که خودروها می‌توانند مسیرها را به آن آپلود و از آن دانلود کنند که به نظر می‌رسد به نوعی توسعه نقشه‌های اپل باشد.

در حالی که چند سال از عمر این حق اختراع می‌گذرد و یک سیستم منطقی ساده را توصیف می‌کند که اپل می‌خواهد از آن در خودروهای خودران استفاده کند، اما دستیابی به آن جالب است.

استفاده از داده‌های رانندگی تعداد زیادی از رانندگان به سیستم اپل کمک می‌کند سریع‌تر و دقیق‌تر از یک خودروی خودران که تنها به حسگرها مجهز است، مسیرها را یاد بگیرد و بپیماید. همچنین احتمال دارد که چنین سیستمی نیاز به همکاری با حسگرهای خودرو داشته باشد.

کد خبر 86988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha