کد خبر 87002
۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
شهری که فقط 3چراغ راهنمایی دارد

پرشین خودرو:پایگاه خبری یافته لرستان در مطلبی با عنوان خرم‌آباد فقط 3 چراغ راهنمایی دارد نوشت: باورتان بشود یا نشود، مرکز استان لرستان با حدود 400 هزار نفر جمعیت، فقط 3 چراغ راهنمایی دارد.

به گزارش پرشین خودرو، در ادامه این مطلب آمده است: بسیاری از شهروندان خرم‌آبادی در ساعاتی از روز از ترافیک سنگین برخی نقاط این شهر کلافه شده و مدام از اهالی رسانه تقاضا دارند صدای اعتراض آن‌ها را به گوش مسئولان برسانند.
این در شرایطی است که علاوه بر وجود گره‌های کور ترافیکی در شهر، بخشی از ترافیک به وجود آمده، به دلیل مسائل مختلف از جمله عدم کارایی سیستم اداری است! برای مثال، شماری از شهروندان معتقدند سؤالات آن‌ها به‌صورت تلفنی از سوی ادارات و نهادهای استان در ساعات اداری پاسخ داده نمی‌شود، لذا ناچار می‌شوند گاهی از جنوب تا شمال شهر را جهت طرح یک پرسش ساده و گرفتن پاسخ آن طی کنند و همین موضوع ساده؛ یکی از مواردی است که می‌تواند باعث افزایش ترافیک در ساعات ظهر شود!
از سوی دیگر، در سطح شهر خرم‌آباد فقط 3 چراغ راهنمایی و رانندگی فعال در چهارراه بانک، چهارراه فرهنگ و چهارراه بازارچه وجود دارد و چند چراغ دیگر فقط حالت چشمک‌زن داشته و کمک چندانی به حل مشکلات ترافیکی شهر نمی‌کنند؛ در حالی که در نقاطی مثل خیابان خاتم‌الانبیا یا شمال پل پیروزی (سه‌راه الشتر) و چند نقطه دیگر می‌توان قوانین چراغ راهنمایی را فعال نمود، بلکه نظم بیش‌تری حاکم گردد.
از موارد دیگری که به کاهش ترافیک خرم‌آباد کمک می‌کند، ایجاد پل‌های ارتباطی روی رودخانه شهر (گِلال) است چرا که خرم‌آباد شهری است که طول آن زیاد و عرضش کم است، لذا افزایش مسیرهای ارتباطی در نقاط عرضی می‌تواند به کاهش ترافیک در نقاط مختلف شهر کمک نماید.
از سوی دیگر، یکی از دلایل اصلی افزایش ترافیک در شهر، عدم رعایت 'فرهنگ' رانندگی و 'قوانین' راهنمایی و رانندگی است به طوری که در مسیرهای ترافیک‌زا مثل میدان شقایق، خیابان 17 شهریور، بازار، بلوار علوی، چهارراه فرهنگ یا از چهارراه بازارچه به سمت مطهری، توقف و پارک دوبل یک خودرو جهت انجام کارهای شخصی توسط مالک آن، باعث ایجاد ترافیک و مشکل برای صدها شهروند دیگر می‌شود؛ متاسفانه در چنین مواقعی حضور نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی کم‌رنگ بوده و تقریباً اکثر رانندگان متخلف، محل حضور دائمی مأموران در سطح شهر نظیر چهارراه بانک را حدس زده و در نقاط فوق، بدون نگرانی از حضور مأمور قانون، اقدام به قانون‌شکنی و بی‌فرهنگی ترافیکی می‌نمایند!
به جاست اعضای شورای ترافیک خرم‌آباد، جهت حل مشکلات ذکر شده هر چه زودتر چاره‌ای بیاندیشند تا اگر از مشکلات ترافیکی خرم‌آباد کاسته نمی‌شود، به کوه معضلات ترافیکی این شهر نیز چیزی افزوده نیز نشود!

کد خبر 87002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha