ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده و دودزا در تهران

پرشین خودرو:رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت: بنا بر مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تهران، پلیس با کامیون‌های بدون معاینه فنی، فرسوده و دودزا برخورد می‌کند و از تردد آنها جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، کیومرث کلانتری در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که با حضور استاندار برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با حضور تمامی اعضاء و فرمانداران جنوب و غرب استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته روزهای ناسالم هوای تهران را پشت سر گذاشتیم که میانگین آلودگی هوا 143 تا 158 بود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه وضعیت جوی این هفته بهتر از هفته گذشته بوده است، گفت: تردد کامیون‌های بدون معاینه فنی و دارای آلایندگی و دودزا تا پایان دی‌ماه در سطح شهر تهران ممنوع است و پلیس موظف است با این کامیون‌ها برخورد کند.

کلانتری ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به آلودگی هوا از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

وی ادامه داد: از دستگاه‌ها نیز درخواست می‌شود با جدیت به موضوع آلودگی هوا توجه داشته باشند و قطعاً سازمان محیط‌ زیست با دستگاه‌هایی که به وظایف خود در مقابله با آلودگی هوا عمل نکنند، برخورد خواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران یادآور شد: با توجه به اینکه وضعیت هوا در شرایط بهتری قرار دارد؛ بنابراین در جلسه امروز تصمیمی در خصوص تعطیلی مدارس و افزایش محدوده زوج و فرد گرفته نشد و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت هوا در روزهای آینده بهتر خواهد شد.

کلانتری به بررسی کانون‌های بوی بد محور قم به تهران و همین‌طور فرودگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: 28 کانون بوی نامطبوع شناسایی شده است و دستگاه‌ها گزارش‌های لازم را در این خصوص ارائه داده‌اند.

وی افزود: در جلسه امروز مصوب شد ساماندهی فاضلاب‌های جنوب تهران انجام شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران ادامه داد: با افرادی که درختان اسلامشهر را نیز قطع کرده بودند، بر اساس قانون برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت و همین‌طور مقرر شد با واحدهای صنعتی بدون تصفیه‌خانه برخورد شود.

کد خبر 87020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha