مشکلات ناتمام معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز

پرشین خودرو:درحالی که هنوز کل کشور به مراکز تست هیدرواستاتیک صدور گواهی معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز مجهز نیستند اما ظاهرا این امر مراحل پایانی خود را طی می‌کند وظرف ماه آینده این مهم محقق خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا،معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز پازل دیگری به نام مراکز استانداردباز و بسته کردن مخازن را هم داردکه گویی متولی آن به طور مشخص معلوم نیست؛ این مراکز باید توسط صنعت، معدن تجاردت شکل بگیرد و استانداردهای آن نیز توسط سازمان استاندارد داده شودکه تاکنون اقدام موثری شکل نگرفته است.بنابراین درماه‌های آینده هم سردرگمی برای گرفتن برگه معاینه فنی این خودروها تکرار خواهد شد واجرای این طرح با تعویق مجدد روبه‌رو می‌شود.

در این مورد سعید قیصر، مدیر امور اجرایی معاینه فنی کشور گفت: در حال حاضر مراکز تست هیدرواستاتیک به 69 مرکز افزایش پیدا کرده است و امروز در 22 استان کشور ما شاهد فعالیت این مراکز هستیم بی تردید ظرف یک ماهه آینده در تمامی استان های کشور این مراکز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: 9 استان کشور امروز مراکز تست هیدرواستاتیک را ندارند که ظرف هفته آینده 7 مرکز در 7 استان دیگر کشور که تکمیل شده‌اند کار خود را آغاز می‌کنند تا در این استان‌ها نیز مردم بتوانند برای تست هیدرواستاتیک مراجعه کنند. در حال حاضر مردم می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

قیصر در تشریح زمان سه ماهه اعلام شده برای تکمیل مراکز تست هیدرواستاتیک و اجرایی شدن این طرح گفت: در حال حاضر کارگاه های استانداردی که مخازن معیوب را در صورت تشخیص مراکز بتوانند باز و بسته کنند وجود ندارد؛ لذا باید این امر تعیین تکلیف شود و این کارگاه ها توسط سازمان استاندارد به مردم معرفی شود و تا زمانی که این مشکلات حل نشده و دستگاه های ذیربط همراه نشده اند، نخواهیم گذاشت شهروندان به سختی بیفتند که ممکن است پس از اتمام مهلت سه ماهه بار دیگر این زمان تمدید شود.

کد خبر 87034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha