اتوبوس برقی خازنی به ایران می آید

پرشین خودرو: اتوبوس برقی بل کمون ماش (BELKOMMUNMASH) محصول کشور بلاروس برای انجام تست های میدانی و برنامه ریزی تولید وارد ایران می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت بل کمون ماش که سابقه نیم قرن تولید اتوبوس های برقی را یدک می کشد، از طریق شرکت سام سبز خودرو ایرانیان و با همکاری شهاب خودرو، اقدام به واردات اتوبوس برقی خازنی به ایران خواهد کرد.

درمرحله اول این اتوبوس که از نوع خازنی است و مزایای بیشتری نسبت به اتوبوس های برقی با باتری لیتیومی دارد، برای انجام تست های میدانی به سیستم حمل و نقل عمومی کشور افزوده می شود.

 

 

محمد صمصام سخیراوی رئیس هیات مدیره شرکت سام سبز خودرو ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، یکی از مزیت های اتوبوس های برقی "بل کمون ماش" را زمان مورد نیاز برای شارژ این محصول عنوان کرد و گفت: این اتوبوس با 5 دقیقه شارژ و بدون نیاز به نیروی انسانی توان طی مسیر 40 کیلومتری را خواهد داشت که این امر مهمترین برتری این محصول نسبت به اتوبوس های مشابه است.

 

 


وی که شریک تجاری بل کمون ماش بلاروس در ایران است، مرحله بعد از تست میدانی این اتوبوس را راه اندازی خط تولید این محصول همراه با انتقال تکنولوژی از سوی شریک بلاروسی و با همکاری شهاب خودرو اعلام و تصریح کرد: با توجه به آلودگی هوا در کلانشهر ها و نیاز سیستم حمل و نقل عمومی به خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست و همچنین بحث آلایندگی اتوبوس های گازسوز، در صورت حمایت دولت و شهرداری ها توان تولید گسترده این اتوبوس در ایران وجود دارد.

کد خبر 87044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha