اعلام آماگی پورشه و جگوار برای ساخت خودروی برقی

پرشین خودرو:از آنجایی که غولهای خودروسازی در جهان اخیرا تصمیم گرفته اند که به منظور حفظ محیط زیست، خودروهای برقی تولید کنند، هم اکنون خودروسازهای لوکس پورشه و جگوار نیز اعلام کرده اند به زودی به جریان تولید خودروهای پاک خواهند پیوست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از وب سایت theweek.co ، بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر تلاش کنند.

کشورهای متعددی همچون انگلستان، اسپانیا، فرانسه، نروژ، هند و چین به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین و همچنین حفظ بیشتر محیط زیست اعلام کرده اند که طی یک یا دو دهه آینده ( نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی ) قصد دارند فروش و تولید خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی را ممنوع و متوقف کنند.

هم اکنون گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که خودروسازهای لوکس همچون پورشه و جگوار نیز قصد دارند به جریان تولید انبوه خودروهای پاک برقی و الکتریکی بپردازند.

پورشه میشن ای (Porsche Mission E)

نخستین خودروی برقی ساخت شرکت پورشه تحت عنوان پورشه میشن ای (Porsche Mission E) قرار است در سالهای آتی به بازار عرضه شود که البته طبق اعلام این خودروساز، این مدل تمام برقی تا قبل از سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازار نخواهد شد. اما نسخه پیش نمایش آن قرار است طی یک سال آینده ( اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی ) در معرض دید بازدیدکنندگان و طرفداران این خودروی لوکس قرار گیرد .

طبق گزارش های منتشر شده از سوی اتو اکسپرس ، باتری بکار رفته در این خودروی لوکس با هر بار شارژ قادر است مسافت ۳۱۰ مایل را بپیماید و تنها در عرض مدت ۱۵ دقیقه ۸۰ درصد شارژ خود را تامین کند.

پورشه قصد دارد پس از عرضه این نمونه تمام برقی به بازارف سالانه تعداد ۲۰۰ هزار دستگاه از خودروی پورشه میشن ای را به فروش برساند . این مجله اطلاعات و جزییات دقیق تری درباره قیمت این خودروی تمام برقی سخنی به میان نیاورده است.

 

جگوار آی پیس( Jaguar I-Pace)

نخستین خودروی برقی شرکت خودروسازی جگوار نیز که جگوار آی پیس (Jaguar I-Pace) نام دارد، در نمایشگاه خودروی ژنو که قرار است در ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار شود، رونمایی خواهد شد.

باتری این خودروی جدید نیز با هر بار شارژ کردن توان پیمایش ۳۱۰ مایل را داراست و شارژ ۱۰۰ درصدی آن ۹۰ دقیقه به طول خواهد انجامید.

البته با اینکه هنوز معلوم نیست که آیا این خودروی برقی ساخت شرکت جگوار وارد بازار خواهد شد یا خیر اما طبق گزارش های منتشر شده از سوی مجله خودروی اتوکار، جگوار آی پیس احتمالا با قیمت ۶۰ هزار پوند روانه بازار خواهد شد.

کد خبر 87105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha