راه اندازی کارخانه تولید باتری خودروی برقی در هند

پرشین خودرو:شرکت خودروسازی هوندای ژاپن قصد دارد یک کارخانه تولید باتری خودروهای برقی به منظور گسترش و توسعه خط تولید این خودروهای پاک احداث کند.

به گزارش پرشین خودروبه نقل از وب سایت livemint، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر، تلاش کنند. بدین ترتیب، تولید باتری خودروهای برقی با اندازه کوچکتر و ظرفیت شارژدهی بیشتر می تواند برگ برنده ای برای هر یک از غول های خودروسازی و تکنولوژی به شمار بیاید.

هم اکنون شرکت خودروسازی هوندای ژاپن نیز تصمیم گرفته است یک کارخانه تولید باتری های لیتیوم یونی مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی در کشور هند راه اندازی کند تا بدین وسیله بتواند به راحتی و با هزینه کمتر باتری خودروهای برقی تولیدی خود را تامین کند.

بدین منظور شرکت نماینده شرکت هوندا موتورز در هند باید نمونه خودروهای برقی را که در هند خواستار بیشتری دارد، را تعیین کرده و به هوندا تحویل دهد تا این خودروها با توجه به شرایط آب و هوایی و اقتصادی مردم به طور اختصاصی تری در هند تولید شوند.

یکی از منابع آگاه که نمی خواست نامش فاش شود، اظهار کرده است که تمامی این مذاکرات در جلسه ای که به تازگی میان شرکت های هوندای ژاپن و نماینده هندی آن برگزار شده، انجام شده است. وی اما از نحوه و میزان سرمایه گزاری طرفین قرارداد احتمالی و سایر جزییات مذاکرات سخنی به میان نیاورد.

این در حالیست که شرکت هوندای ژاپن همواره برای توسعه و عرضه خودروهای برقی پاک در کشور هند به طور فعالانه و اثربخشی فعالیت می کرده است.

از آنجا که غول های خودروسازی در جهان همچون هوندا قصد دارند طی سال های آتی خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی خود را توسعه و گسترش دهند، بنابراین نیاز این خودروسازها به باتری نیز افزایش یافته است. هوندا نیز از این قاعده مستثنی نیست به همین دلیل قصد دارد با احداث کارخانه تولید باتری لیتیوم یونی اختصاصی، نیاز خود را به باتری بیشتر و بهتر تامین کند.

دولت هند تحت تاثیر توافق نامه زیست محیطی پاریس، موظف شده است که در کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین و حفظ محیط زیست بکوشد. بدین ترتیب این کشور قصد دارد خودروسازان این کشور را مجبور به تولید خودروهای پاک (برقی و الکتریکی) کند و تا سال ۲۰۳۰ میلادی تمامی خودروهای موجود در هند را تبدیل به خودروهای پاک کند.

کشورهای متعددی همچون انگلستان، اسپانیا، فرانسه، نروژ، هند و چین به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین و همچنین حفظ بیشتر محیط زیست اعلام کرده اند که طی یک یا دو دهه آینده (نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی) قصد دارند فروش و تولید خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی را ممنوع و متوقف کنند.

بر اساس آخرین آماری که خود شرکت هوندا ارائه داده است، تا سال ۲۰۳۰ میلادی بالغ بر ۶۵ درصد از کل خودروهای تولید شده توسط این خودروساز ژاپنی، برقی و پاک خواهد بود که البته از این میزان، ۱۵ درصد آن را خودروهای تمام الکتریکی و بقیه را خودروهای نیمه برقی (هیبریدی و فناوری پیل سوختی) تشکیل خواهد داد.

هم اکنون شرکت نماینده و بخش هندی شرکت هوندا، از لحاظ میزان تولید و فروش محصولات هوندا، چهارمین بخش بزرگ و فعال این خودروساز ژاپنی پس از آمریکا، چین و ژاپن است.

کد خبر 87106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha