از افزایش ۶۰ درصدی قیمت بنزین جلوگیری می کنیم

پرشین خودرو:نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس از افزایش ۶۰ درصدی قیمت بنزین در سال ۹۷ جلوگیری می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت،هدایت‌الله خادمی با انتقاد از شیب تند افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال 97، گفت: دولت می‌توانست این میزان افزایش قیمت در بنزین و حامل‌های انرژی را از سال 92 انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما در مجلس انتظار داشتیم اگر افزایشی در قیمت حامل‌های انرژی صورت می‌گیرد از سال 92 با شیب ملایمی باشد، اظهار داشت: وضعیت فعلی افزایش قیمت که دولت در لایحه بودجه 97 تعیین کرده، موجب تجمیع افزایش قیمت‌ها شده است، به‌‌طوریکه شاهد افزایش 50 تا 60 درصدی قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده خواهیم بود؛ البته ما تلاش می‌کنیم تا با ارائه پیشنهادات به کمیسیون تلفیق از این امر در سال 97 جلوگیری شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس اضافه کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی و به‌خصوص بنزین، طبق پیشنهادی که دولت در لایحه بودجه سال 97 مطرح کرده است، موجب شوک عجیب و غریبی به جامعه خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه مجلس با افزایش قیمت بنزین مخاف نیست و معتقدیم که باید سالانه شاهد افزایش قیمتی در این محصول باشیم، تصریح کرد: ما در مجلس با افزایش قیمت در حامل‌های انرژی مخالف نیستیم، اما می‌بایست هرگونه افزایش قیمت متناسب با سطح درآمدی جامعه و اوضاع فعلی اقتصادی کشور باشد.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید طوری باشد که به افزایش بیکاری منجر نشود و از طرفی جوانان هم با درآمدهای کم و رکود اقتصادی موجود به زندگی روزمره‌شان ادامه دهند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی را فقط صرفا افزایش قیمت این محصولات ندانست و گفت: افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی تأثیر مستقیمی بر روی ده‌ها و یا شاید صدها محصول مصرفی دیگر مردم می‌گذارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه‌ها طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: درآمدهای مردم افزایش نیافته و از پولی هم که قرار بوده از محل صرفه‌جویی از منابع هدفمندی یارانه‌ها و حامل‌های انرژی به تولید پرداخت شود و بخشی از آن به صنعت، تولید و اشتغال سوق پیدا کند، محقق نشده است؛ اگر این امر محقق می‌شد، شاید امروز شاهد رونق تولید بودیم و مردم می‌توانستند هرگونه افزایش قیمت در حامل‌های انرژی را بپذیرند.

کد خبر 87130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha