کد خبر 87211
۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
خودروی ماسک،در راه مریخ

پرشین خودرو:تاکنون بیش از 50 کاوشگر فضایی به سوی مریخ پرتاب شده‌اند. برخی از آنها از کنار مریخ عبور کرده، برخی دیگر در مدار سیاره سرخ قرار گرفته و تعدادی نیز روی سطح آن فرود آمده‌اند، اما تا حدود یک ماه آینده برخلاف گذشته، محموله‌ای غیرعادی رهسپار مریخ می‌شود و پس از چند ماه از کنار آن عبور می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از جام جم،این محموله چیزی نیست جز یک دستگاه خودروی رودستر آلبالویی رنگ که متعلق به ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس تعلق دارد. رودستر، خودرویی الکتریکی ساخت شرکت تسلاموتورز است که اتفاقا مدیریت این شرکت را نیز ایلان ماسک به عهده دارد.

ماسک چندی پیش در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از این خودرو را در محفظه بار پرتابگر فالکون ـ هوی منتشر کرد. این پرتابگر قرار است تا یک ماه آینده برای نخستین‌بار و به‌طور آزمایشی به سوی مریخ پرتاب شود. زمانی که قرار است پرتابگری برای نخستین بار به فضا پرتاب شود، در محفظه بار آن محموله‌ای ارزان قیمت مانند بلوک‌های سیمانی یا فلزی قرار می‌دهند تا در صورت انفجار پرتابگر، خسارت به حداقل برسد.

اما این بار هم ماسک همه را با انتخاب محموله آزمایشی غیرعادی متعجب کرد. این انتخاب باعث شده علاقه‌مندان به کاوش‌های فضایی و رسانه‌ها که سال‌ها در انتظار نخستین پرتاب آزمایشی پرتابگر فالکون بودند، با هیجان بیشتری این ماموریت را دنبال کنند. به قول ایلان ماسک اگر در فرآیند پرتاب خطایی رخ ندهد، خودروی رودستر تسلا برای میلیون‌ها سال در فضا به حرکت خود ادامه می‌دهد.

یکی از اهداف اصلی تاسیس شرکت اسپیس ایکس، اعزام انسان به مریخ است. آزمایش پرتابگر فالکون هوی نیز بخشی از ماموریت این شرکت برای رسیدن به این هدف است. زیرا برای رسیدن به سیاره سرخ به پرتابگرهای قدرتمند و بزرگی نیاز داریم. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، نسل جدید پرتابگرهای فالکون قادر است در سال‌های آینده نخستین فضاپیماهای شرکت اسپیس ایکس را به سوی مریخ پرتاب کند.

فالکون هوی، 70 متر طول و بیش از 1400 تن جرم دارد و می‌تواند محموله‌هایی به جرم 17 تن را به سیاره سرخ بفرستد. براساس اخبار منتشر شده، فالکون هوی اواخر دی یا اوایل بهمن امسال به فضا پرتاب می‌شود.

کد خبر 87211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha