اقدامات وزارت راه برای کاهش تلفات جاده‌ای

پرشین خودرو:با پایان یافتن دوره 10 ساله نخست برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات جاده‌ای در ایران حالا وزارت راه و شهرسازی آماده می‌شود با نهایی کردن یک مصوبه نقشه راه بهبود ایمنی جاده‌های کشور را تصویب کند.

به گزارش پرشین خودرو، با وجود آنکه از سال 1384 تاکنون وضعیت تلفات جاده‌ای در ایران به خود آمار منفی گرفته و در طول مدت حدودا 12 سال بیش از 10 هزار نفر از تعداد تلفات جاده‌ای ایران کاهش یافته است، اما هنوز رقمی که در جاده‌های ایران به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند بسیار بالاست.

براساس آمارهایی که رییس سازمان راهداری اعلام کرده ایران حدودا یک درصد از جمعیت جهان، دو درصد از خودروهای جهان و 1.3 آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای جهان را داراست که رقم بسیار بالایی است.

با توجه به این‌که آمار تلفات جاده‌ای اکنون به هسته سخت خود رسیده و کاهش آن دیگر با اقدامات گذشته ممکن نیست، وزارت راه و شهرسازی یک نقشه راه بهبود ایمنی جاده‌ها طراحی کرده است.

براساس گفته‌های معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی این نقشه راه که آماده می‌شود تا اواخر دی‌ماه امسال از سوی هیات دولت به تصویب برسد، برنامه عملیاتی برای انجام بیش از 700 اقدام خواهد بود که می‌تواند پنج عامل اصلی انسان، خودرو، جاده، مدیریت راه‌ها و امداد و نجات را متحول کرده و منجر به کاهش تعداد تلفات جاده‌ای ایران شود.

با وجود تمام اقدامات صورت گرفته هنوز سالانه نزدیک به 15 هزار ایرانی در جاده‌های ایران جان خود را از دست می‌دهند که این رقم هنوز با استانداردهای جهانی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته فاصله‌ای قابل توجه دارد.

کد خبر 87226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha