قیمت های کاذب خودرو شکسته می شود

پرشین خودرو: مدیرعامل کرمان موتور گفت: با باز شدن دوباره سایت ثبت سفارش خودرو و ورود خودروهای جدید به بازار حتما قیمت های کاذب فعلی در بازار شکسته شده و کاهش خواهد یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سامان فیروزی، با بیان این مطلب اظهار کرد: توقف طولانی مدت ثبت سفارش واردات خودرو باعث عدم قطعیتی نسبت به آینده در بازار خودرو شده بود.

وی ادامه داد: در این مدت فعالیت برخی واسطه‌ها و دپوی خودرو در انبارها و عدم عرضه باعث افزایش قیمت شدیدی در بازار شده است اما وقتی نمایندگان رسمی با سود کمتر از بازار، خودروها را عرضه کنند قطعا این قیمتها که در بازار شکل گرفته شکسته می‌شود .

مدیرعامل کرمان موتور با اشاره به احتمال بالا رفتن تعرفه واردات خودرو، تاکید کرد: البته ممکن است افزایش تعرفه قیمت پایه خودروها را بالا ببرد ولی نه به این مقدار که هم‌اکنون در بازار وجود دارد.

وی افزود: نمایندگان رسمی خودرو رقیبان هم هستند. وجود رقابت باعث خواهد شد هر کدام شرایط بهتری را برای گرفتن سهم بیشتری از بازار در نظر بگیرند. بنابراین قطعا حتی با افزایش تعرفه واردات خودرو نیز قیمتها بین بازار سیاه فعلی و قیمتهای قبل از تعرفه، متعادل شده و کاهش خواهد یافت.

فیروزی اظهار کرد: سیاست دولت و فشار بر برندهای خارجی در واردات برای تولید و سرمایه‌گذاری در ایران سیاست درستی بوده و در بلندمت به سود کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه وقتی عرضه وسیعی در بازار با قیمت پایین‌تر اتفاق می‌افتد قیمت خودروهای دپو شده هم شکسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان رسمی خودروهای موجود در انبارشان را با قیمتهای متعادلی در بازار عرضه کنند دیگر فروشندگان و واسطه‌ها نیز چاره‌ای جز پایین آوردن قیمتها نخواهند داشت.

مدیرعامل کرمان موتور با اشاره به دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو گفت: بهترین و شفاف‌ترین ابزار برای کنترل و مدیریت واردات و ارز، تعرفه است ولی روش اجرای آن مهم است. دستورالعمل جدید دولت درباره واردات خودرو ترکیبی از حجم و ارزش خودرو در تعرفه‌گذاری است که می‌تواند موفق باشد به شرطی که مرجع کنترلی دقیقی در اجرا باشد

کد خبر 87246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha