زنجیره تامین صنعت خودرو با مجموعه ساز شدن رقابت پذیر می شود

پرشین خودرو: هفتمین جلسه كمیته اجرائی پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو به میزبانی ایران خودرو برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو، در این جلسه كه به ریاست منوچهر طاهائی مشاور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و عضو شورای سیاستگذاری همایش بین المللی صنعت خودرو برگزار شد، موضوعات مورد نظر برای برگزاری هرچه بهتر پنجمین همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


در این جلسه اصغر خسروشاهی ‌مشاور خودروئی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه نمایندگانی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شركت های خودروسازی، ‌قطعه سازان و انجمن های فعال در صنعت خودرو و قطعه سازی حضور داشتند.

در حاشیه این جلسه، دبیر انجمن خودروسازان ایران، تاكید بر قطعه سازی به عنوان بخش اصلی و تعیین كننده در فرآیند تولید خودرو را وجه تمایز پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو عنوان كرد و گفت: 85درصد فرآیند تولید خودرو قطعه و قطعه سازی است اما در همایش های گذشته به آن اشاره ای نشده است از این رو محور همایش پنجم «زنجیره تامین رقابت پذیر» انتخاب شده است.

احمد نعمت بخش گفت: خودروسازان برزگ ما در حال حاضر برای تامین قطعات مورد نیاز، همزمان با حدود 600قطعه ساز طرف هستند كه روال اشتباه و نادرستی است. ما اگر می خواهیم به سطح خودروسازان مطرح جهانی نزدیك شویم باید این فرآیند را تصحیح و به سمت مجموعه سازی حركت كنیم.

وی افزود: امیدواریم پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو عاملی برای تسریع در تحقق این هدف باشد، زیرا در این صورت علاوه بر تحول در صنعت قطعه سازی كشور و رقابتی شدن محصولات داخلی، ‌می توانیم شاهد رونق صادرات در صنعت خودروسای نیز باشیم.

پنجمین همایش بین الملی صنعت خودرو ایران با محوریت زنجیره تامین رقابت پذیر (مواد اولیه، ‌قطعه سازی و لجستیک) قرار است ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه امسال در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شود.

کد خبر 87267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha