سایپا به دنبال سهم از بازار شرکای خارجی است

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید استاندار اصفهان از شرکت سایپا سیتروئن گفت: برنامه سایپا در تعامل با شرکای خارجی این است که در مقابل بازار ارائه شده به شرکا از بازار آنها استفاده کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، محسن جهرودی، ضمن خوش آمدگویی به استاندار اصفهان و هیات همراه گفت: حوزه توسعه و تحقیق در هر شرکت صنعتی بخش بسیار مهمی است و گروه سایپا در این زمینه در سالیان اخیر برنامه های خوبی را داشته است.

وی افزود: سایپا بخش R&D خوبی دارد و این، امتیاز خوبی است که می توان در تولید خودروهای جدید از آن بهره برد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در حال حاضر صنعت خودرو نسبت به گذشته تغییر کرده و خیلی راحتتر از گذشته می توان مبحث طراحی را در داخل کشور دنبال کرد و این قابلیت در مهندسی خودرو سازان داخلی وجود دارد.

وی افزود: آنچه در حال حاضر نیاز است این است که برنامه استراتژیک جهت حضور در بازار منطقه و حضور در بازار جهانی داشته باشیم.

جهرودی با اشاره به مشارکت بین المللی که با سیتروئن انجام شده، تاکید کرد: برنامه سایپا در تعامل با شرکای خارجی این است که در مقابل بازار ارائه شده به شرکا از بازار آنها استفاده کند.

وی گفت: وقتی توان تولید در سطح جهانی داشته باشیم، می توانیم در سطح جهانی هم محصول به فروش برسانیم و امیدوارم بتوانیم بخشی از سرمایه گذاری ها را برای توسعه محصول هزینه کنیم.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: معضل فعلی صنعت خودرو این است که مجبوریم از سرمایه در گردش برای سرمایه گذاری جدید استفاده کنیم و این باعث بروز مشکلات مالی بیشتر برای صنایع خودروسازی می شود.

وی افزود: برای توسعه صنعت خودرو باید از سرمایه های مالی موجود در کشور استفاده شود و استفاده سرمایه در گردش شرکتها، کار اشتباهی است و باعث ایجاد بدهی برای خودروسازان می شود و در این صورت شرکت های تولید کننده، بیشتر گرفتار مشکلات بانکی می شوند.

کد خبر 87275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha