کد خبر 87302
۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
قیمت تخم مرغ و وعده جدید دولت

پرشین خودرو: معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به گرانی تخم مرغ در بازار افزود: پارسال به علت شیوع آنفلوانزای مرغی 13 میلیون قطعه مرغ در کشور معدوم شد که این عرضه در بازار را با کمبود مواجه کرد که با واردات تخم مرغ، در مقطع کوتاهی بازار تنظیم شده و سامان خواهد گرفت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری گفت: رشد اقتصادی 6 درصدی، تورم یک رقمی و ایجاد 700 هزار شغل در نیمه نخست امسال، بیانگر وضعیت خوب اقتصادی کشور است.

اسحاق جهانگیری افزود: اشتغال از برنامه های مهم دولت برای امسال و سال آینده است و رفع دغدغه مردم در این خصوص کار جدی تری را طلب می کند.

 
وی با بیان اینکه برای رفع مشکل بیکاری باید مدیران و بخش خصوصی پای کار باشند، خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته سالی بیش از 600 هزار اشتغال در کشور ایجاد شده است.
 
جهانگیری با بیان اینکه در نیمه نخست امسال نیز 700 هزار اشتغال ایجاد شده است، ادامه داد: در بودجه 96 مقرر شد 500 هزار میلیارد ریال منابع در جاهایی که منجر به اشتغال می شود، به کار گرفته شود.
 
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها و 60 هزار میلیارد ریال از محل منابع بانکی برای این مهم درنظر گرفته شده است.
 
جهانگیری بیان کرد: ایجاد اشتغال به دست مدیران استان است، منابع آن دیده شده و نرخ سود تسهیلات نیز 6درصد و برای روستاهای مرزی 4 درصد است .
 
وی با تاکید بر اینکه باید به ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل در سال برسیم، افزود: بیکاری مردم ایران را رنج می دهد، 22 میلیون خانوار ایرانی و سه میلیون و 100 هزار بیکار داریم.
 
جهانگیری با بیان اینکه کنترل تورم یکی از شاخص های اصلی رشد اشتغال است، بیان کرد: تورم 40 درصدی در دولت یازدهم به زیر 10 درصد رسید و در 2 سال گذشته نیز نرخ تورم تک رقمی شد که تحقق این مهم کار بزرگی است.
 
معاون رئیس جمهوری، برنامه دولت را تلاش برای حفظ و توسعه این دستاوردها دانست و افزود: البته مردم از وضعیت گرانی ناراضی هستند، وضعیت رفاه مردم را باید بالا ببریم، کشور منابع و فرصتهای زیادی دارد که اگر خوب استفاده شود درآمد مردم به وضع قابل قبولی می رسد.
 
جهانگیری افزود: پارسال رشد اقتصادی کشور طبق اعلام مرکز آمار 9 درصد و طبق اعلام بانک مرکزی بالای 12 درصد بود که البته بخشی از آن مربوط به درآمد نفتی بود ولی همه بخشهای دیگر اقتصادی در سه ماه آخر سال مثبت بودند.
 
معاون اول رئیس جمهوری گفت: در نیمه نخست امسال نیز رشد اقتصادی طبق اعلام مرکز آمار 5.6 درصد است که بدون احتساب درآمد نفت، این رشد 6 درصد است.
 
جهانگیری افزود: با توجه به اینکه متوسط رشد اقتصادی در دنیا نیز بین 3 تا 4 درصد است، اگر این فرآیند را بتوانیم تا آخر سال حفظ کنیم رشد خوبی خواهد بود.
 
وی با اشاره به رشد مثبت در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بیان کرد: با وجود تراز تجاری منفی در سال جاری حجم صادرات رشد داشته است.
 
جهانگیری از رشد بازار سرمایه نیز خبر داد و گفت: برخی کالاها بنا به شرایطی گران شد اما این امر بیانگر وضعیت اقتصادی نامناسب نیست.
 
وی با اشاره به گرانی تخم مرغ در بازار افزود: پارسال به علت شیوع آنفلوانزای مرغی 13 میلیون قطعه مرغ در کشور معدوم شد که این عرضه در بازار را با کمبود مواجه کرد که با واردات تخم مرغ، در مقطع کوتاهی بازار تنظیم شده و سامان خواهد گرفت.
 
معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: همچنین در بخش ارز نیز مشکل جدی وجود ندارد و ذخایر خوبی در کشور داریم.
 
وی افزود: طبق اعلام بانک مرکزی سالی حدود 100 هزار میلیارد دلار صادرات نفتی و غیرنفتی داریم که نیمی از آن غیرنفتی است و از صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی تقاضا داریم ارز را در قسمت رسمی اقتصاد به کار بگیرند.
 

جهانگیری با بیان اینکه هر سال مازاد ارزی داریم، تاکید کرد: تغییر جزئی نرخ ارز طبیعی است اما اینکه ارز هزار تومانی بشود سه هزار تومان فاجعه است.

معاون اول رئیس جمهوری، فقرزدایی را از سیاستهای مهم دولت و برنامه های مورد تاکید در سال آینده دانست و افزود: امسال میزان پرداختی به مستمری بگیران زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی 2 برابر شده است.
 
جهانگیری بیان کرد: سال آینده نیز هر ایرانی در هر نقطه ای اعلام کند که زیر پوشش این سازمانها نیست ولی از وضعیت درآمدی نابسامانی برخوردار است، بررسی های لازم توسط نهادهای حمایتی انجام شده و مشمول مستمری خواهد شد که پیش بینی های لازم برای این امر نیز در بودجه سال آینده صورت گرفته است .
 
وی با بیان اینکه سهام عدالت نیز برای 50 میلیون نفر در نظرگرفته شده و سه سال روی آن کار کردیم تا 50 میلیون ایرانی سهامدار واقعی شرکتها باشند.
 
جهانگیری ادامه داد: تا کنون میزان سود افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از محل سود کارخانه ها یک میلیون تومان بوده که به آنها پرداخت شده است.
 
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: هم اکنون ارزش سهام یک میلیون تومانی این افراد به 2 میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافته است.
 

جهانگیری در ادامه با تاکید بر لزوم استحکام بخشی ساختمانها در برابر زلزله گفت: به راه انداختن نهضت نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد، از مهمترین برنامه های دولت برای سال آینده است .

*چوب لای چرخ مدیران نگذارید
 
معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: نباید افرادی چوب لای چرخ مدیران کشور بگذارند و یا تحت عنوان نظارت، روحیه خطرپذیری را از مدیران بگیرند.
 
جهانگیری افزود: البته انتقاد سازنده که منجر به نشان دادن نقاط ضعف و نکات منفی می شود خوب است اما نباید جسارت خطر کردن را از مدیران گرفت.
 
وی گفت: وظیفه مشترک همه ما کمک به مردم و رفع مشکلات آنهاست، فرقی هم نمی کند در چه جایگاهی هستیم، باید جمهوری اسلامی را که به بهای خون شهیدان به پیروزی رسیده، به سمت جلو پیش ببریم .
کد خبر 87302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha