رونمایی شركت خودروسازی نیو از خودروی برقی

پرشین خودرو:کمپانی خودروسازی " نیو" چین خودروی جدید برقی خود با عنوان " نیو ای اس 8 " را رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سی ان ان ترک، این خودرو شاسی بلند 7 نفره، که از آن به عنوان "تسلای چینی" یاد می شود نصف قیمت خودروی هیبریدی "تسلا ایکس" بوده و صفر تا 100 سرعت آن 3 دهم ثانیه از تسلا سریع‌تر است.

هم اکنون قیمت یک خودروی آمریکایی "تسلا" در چین 836 هزار یوان (حدود 128 هزار دلار آمریکا) است در حالی که خودروی "نیو ای اس 8" با قیمت 448 هزار یوان ( حدود 68 هزار دلار آمریکا) به بازار عرضه شده است.

صفر تا 100 سرعت این خودروی برقی چینی نیز از تسلا سریع تر است. این خودروی چینی ظرف مدت 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد در حالی که خودروی تسلا مشابه آن ظرف مدت 4.7 ثانیه به چنین سرعتی می رسد.

این خودروی جدید چینی همچنین دارای قابلیت رانندگی اتوماتیک در ترافیک و اتوبان و نیز سیستم ترمز خودکار اضطراری است.

همچنین این خودرو به جای شارژ زمان‌بر باتری از قابلیت تعویض سریع (3 دقیقه ای) باتری جدید برخوردار است.

مدیر عامل شرکت خودروسازی "نیو" چین در مراسم رونمایی از این مدل جدید خودروی هیبریدی، مقایسه "نیو ای اس 8" را با خودروهای مشابه برقی از جمله تسلا درست ندانست و به منحصربفرد بودن این خودروی چینی تاکید کرد.

گفتنی است دولت چین به منظور تشویق مردم به خرید خودروهای هیبریدی به خریداران این نوع خودروها تسهیلات و مشوق‌هایی ارایه می کند. شهرهای بزرگ چینی در سال های گذشته از معضل آلودگی شدید هوا رنج می برند و در برخی شهرهای بزرگ چین این معضل تا حد یک بحران پیش رفته است.

با تسهیلات دولتی خرید یک خودروی نیو ای اس 8 برای شهروندان چینی حدود 370 هزار یوان تمام می شود.

 

 

خودروی برقی "نیو ای اس 8 " چینی

 

خودروی برقی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

کد خبر 87317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha