پرشین خودرو:چند روز قبل مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد که از سوی مقامات شرکت فرودگاه‌ها امکان بهره‌برداری از باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد مورد بررسی قرار گرفته و مقامات این شرکت در جریان آخرین وضعیت پیگیری کار ساخت این باند قرار گرفتند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، فرودگاه مهرآباد تهران با مدیریت پرواز سالانه بیش از ۱۸ میلیون مسافر ایرانی و مدیریت پرواز روزانه ۴۰۰ هواپیما فعال‌ترین فرودگاه ایران به‌شمار می‌رود که البته هنوز فعالیت خود را با یک باند پیگیری می‌کند.

با توجه به گستردگی تعداد پروازها در فرودگاه مهرآباد در زمان‌های شلوغی، صف قابل توجهی از هواپیما برای عبور از باند شکل‌ می‌گیرد که این موضوع مدیریت پروازها را برای مسئولان این فرودگاه دشوار می‌کند.

هرچند با وجود تمام این فشارها فرودگاه مهرآباد توانسته تمامی این فشارهای به وجود آمده افزایش تعداد پروازها را مدیریت کند، اما نیاز به رسیدن باند ۲۹ راست این فرودگاه قطعا اتفاقی مهم در گشایش مدیریت پروازها در این فرودگاه خواهد بود.

عملیات تکمیل و افتتاح این باند که از حدود یک سال گذشته آغاز شده، هنوز به مراحل پایانی خود نرسیده است و مشخص نیست که آیا امکان بهره‌برداری از آن در نوروز سال ۱۳۹۷ به وجود می‌آید یا خیر.

مسائلی مانند نصب و راه‌اندازی روشنایی باند، زدن کانکشن باند، بتن ریزی و نصب چراغ‌ها براساس آخرین گزارش مدیرکل این فرودگاه به مرحله‌ی پایانی رسیده، ولی همچنان گام‌هایی تا بهره‌برداری اصلی از باند ۲۹ وجود دارد.

این وضعیت نامشخص این امکان را به وجود آورده که مهرآباد در ترافیک پروازهای پایان سال و روزهای نخستین سال ۱۳۹۷ با مشکلاتی مواجه شود و از این‌رو شاید پیگیری این پروژه به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی شرکت فرودگاه‌ها مساله‌ای مهم در سه ماه پایانی سال جاری خواهد بود.

کد خبر 87325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha