کد خبر 87349
۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

پرشین خودرو: براوردهای رسمی دولت چین نشان می دهد میزان درامد گردشگری مربوط به سال نو 2018 میلادی در این کشور به 12 میلیارد دلار می رسد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، براوردهای رسمی دولت چین نشان می دهد میزان درامد گردشگری مربوط به سال نو 2018 میلادی در این کشور به 12 میلیارد دلار می رسد.

این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته میلادی نزدیک به 12.7 درصد رشد نشان می دهد.
 
چین برای سال نو میلادی سه روز تعطیلی در نظر گرفته است که روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه را شامل می شود و بسیاری از مردم از چند روز قبل برنامه های سفر را شروع کرده اند.
 
پیش بینی شده است در کل نزدیک به 135 میلیون سفر در این روزها انجام شود که نشان می دهد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 12.5 درصد بیشتر بوده است.
 
روزنامه چاینا دیلی می نویسد: با توجه به اینکه زمان تعطیلات سال نو میلادی در چین طولانی نیست و فقط سه روز است، بیشتر سفرها در مسافت های کوتاه انجام می شود.
 
بیشتر سفرهای مردم در این ایام در چین به مناطق جنوبی انجام می شود که گرمسیر است و در کنار آن بسیاری نیز از جشنواره برف و یخ شهر هاربین در استان 'خه لونگ جیانگ' در شمال شرق این کشور بازدید خواهند کرد.
 
چین درصدد یک سرمایه گذاری بزرگ در بخش گردشگری است تا این صنعت را به یکی از موتورهای رشد اقتصادی تبدیل کند.
 
چین اعلام کرده است که از این پس صنعت خدمات و عرضه و تقاضا و تمرکز بر ویژگی های تولیدی بجای سرمایه گذاری خارجی مستقیم مسیر رشد اقتصادی را تعیین خواهد کرد.
 
دولت چین در پنج سال گذشته بتدریج تلاش کرده است تا صنایع خدمات و گردشگری را بجای صادرات و سرمایه گذاری به موتورهای محرکه رشد تبدیل کند.
 
بر اساس برنامه ریزی دولت چین در سال 2017 میلادی افزون بر 218 میلیارد دلار در صنعت خدمات گردشگری سرمایه گذاری شد.
 
توسعه تجهیزات و مراکز گردشگری، بهبود ساختارهای زیربنایی و همچنین رشد گردشگری در مناطق روستایی از برنامه های چین است.
 
تارنمای چاینا ارگ در گزارشی آورده است سرانه رشد تولید ناخالص داخلی کشور از مرز هشت هزار دلار فراتر رفته است و این کمک زیادی می کند تا درامد خانوارها افزایش یافته و آنها بیشتر برای گردشگری هزینه کنند.
 

در سال 2016 میلادی درامد گردشگری چین به چهار هزار و 690 میلیارد یوان رسید که این رقم 11 درصد از کل رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است.

رشد صنعت گردشگری چین در سال 2016 میلادی در مقایسه با یک سال قبل از آن 29 درصد اعلام شده است.
 
در پنج سال گذشته چین 500 میلیارد دلار برای توسعه صنعت گردشگری کشور هزینه کرده که حالا اعلام شده است برای برنامه سیزدهم پنج ساله از 2016 تا 2020 میلادی این رقم سرمایه گذاری یکهزار و 220 میلیارد دلار خواهد بود که با این حساب بیش از 10 درصد از جی دی پی (رشد تولید ناخالص داخلی) چین را صنعت گردشگری به خود اختصاص خواهد داد.
 
انجمن گردشگری تجاری جهانی در گزارش خود آورده است ه چین با پیشی گرفتن از آمریکا به بزرگترین بازار گردشگری تجاری تبدیل شده است و آمریکایی ها بر این اساس در سال 2015 میلادی معادل 290 میلیارد دلار هزینه کردند اما چینی ها رقمی نزدیک به 291 میلیارد دلار هزینه نموده اند.
 
همین انجمن پیش بینی کرده است این فاصله در سال 2017 میلادی با صرف 320 میلیارد دلار برای چینی ها و 295 میلیارد دلار در آمریکا بیشتر شود.

در بخش گردشگری چین در حال حاضر 79 میلیون و 100 هزار نفر مشغول به کار هستند که معادل 10.2 درصد از کل جمعیت شاغل کشور محسوب می شود.

کد خبر 87349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha