در صورت توقف واردات، تایرسازان داخلی توان تامین بازار را دارند

پرشین خودرو: مدیر بازاریابی مناطق گروه صنعتی بارز با اشاره به واردات لاستیک های چینی بی کیفیت به کشور گفت: در صورتی که واردات لاستیک به کشور ممنوع شود، شرکت های تایرسازی توان تامین نیاز بازار کشور در سایزهای 13، 14، 15 و 16 را خواهند داشت.

سید رضا عربانیان در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو در حاشیه هشتمین نمایشگاه خودرو کرمان گفت: بارز در شرایط فعلی 30 درصد سهم بازار تایر کشور را در اختیار دارد.
وی نیاز بازار در گروه رادیال های باری و اتوبوسی را 1 میلیون و 200 هزار حلقه اعلام کرد و افزود: بارز که تنها تامین کننده تایرهای باری و اتوبوسی است، 300 تا 360 هزار حلقه لاستیک این گروه را تامین می کند و مابقی از طریق واردات رفع نیاز می شود.
عربانیان تصریح کرد: پیش بینی می شود تا سال 98 به 24 میلیون حلقه لاستیک نیاز داشته باشیم که حدود 23 میلیون حلقه از سوی تایرسازان داخلی تامین خواهد شد.
وی واردات تایر در سایزهای 13، 14، 15 و 16 را در آینده ای نزدیک برای واردکنندگان بدون توجیه خواند و گفت: افزایش تعرفه واردات تایر از 22 به 40 درصد بهترین راهکار برای مقابله با واردات تایر های چینی و بی کیفیت به کشور خواهد بود.
مدیر بازاریابی منطقه ای گروه صنعتی بارز در پایان با اشاره به صادرات تایرهای بارز به کشورهای آسیای میانه، نیجریه، پاکستان، سودان و ترکیه، خاطرنشان کرد: بارز تامین کننده لاستیک خودروهای سراتو و تنها تامین کننده لاستیک خودروهای رنو در بازار است.

کد خبر 87369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha