کد خبر 87374
۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۵
جنجال ثبت‌سفارش واردات خودرو

دنیای اقتصاد: جنجال بازگشایی سایت ثبت‌سفارش از سه‌شنبه گذشته با اتمام جلسه کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و واردکنندگان خودرو وارد مرحله جدیدی شد؛ به‌طوری‌که به‌رغم اخبار متناقض درخصوص فعال شدن دوباره این سایت، ثبت‌سفارش همچنان متوقف باقی مانده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، این روزها باز شدن دوباره سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو به چالشی جدی میان دستگاه‌های مختلف کشور تبدیل شده است؛ در شرایطی که از سه‌شنبه گذشته خبرهای متعددی درباره فعال شدن این سایت منتشر شد اما وزارت صنعت تاکید دارد که هنوز ابلاغیه‌ای از سوی هیات دولت دریافت نکرده؛ بنابراین ثبت‌سفارش را متوقف نگه داشته است. حال اینکه چرا هیات دولت در ابلاغ دستورالعمل واردات خودرو تعلل می‌کند سوالی است که دست‌اندرکاران خودروهای وارداتی و همچنین مسوولان دولتی پاسخ‌های متفاوتی برای آن دارند.

در این زمینه یکی از مسوولان صنعتی به خبرنگار ما می‌گوید واردات خودرو با توجه به جنجالی که واردکنندگان به‌رغم آزادی واردات خودرو به راه انداخته‌اند، هنوز جزو اولویت‌های هیات دولت قرار ندارد هر چند بررسی آن به اتمام رسیده و به‌زودی ابلاغیه آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد رسید.

در همین حین یکی از واردکنندگان نیز تعلل دولت در ابلاغ دستورالعمل واردات را به دغدغه اصلی مسوولان نظام به خروج ارز از کشور مربوط می‌داند و اینکه جلوگیری از خروج ارز مانع از تصمیم‌گیری قاطع در این زمینه شده است. در هر حال آنچه مشخص است ممانعت از ثبت‌سفارش، ورود خودرو به کشور را سال آینده تحت‌تاثیر قرار خواهد داد هرچند هم‌اکنون نیز بازار وارداتی‌ها به‌رغم رشد واردات طی هشت ماهه گذشته با آشفتگی روبه‌رو است؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد دولت باید هر‌چه زودتر به وضعیت فعلی در بازار وارداتی‌ها پایان دهد و تکلیف واردات خودرو به کشور را مشخص کند.

کد خبر 87374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha