تغییر در تولیدات فعلی؛ یک ضرورت است

پرشین خودرو: بسیاری از شرکت های حاضر در دومین نمایشگاه خودرو تهران، خودروهای هیبریدی و الکتریکی را جایگزین بنزینی ها کرده بودند که نشان از تغییر سیاست های صنعت خودرو در جهان دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از تغییرات اخیر صنعت خودرو که در ایران نیز در دومین نمایشگاه خودرو تهران به خوبی به چشم آمد، تغییر سبد خودرویی برندهای مطرح از خودروهای بنزین سوز به هیبریدی و الکتریکی است.
ورود خودروهای هیبریدی به بازار ایران در سال های گذشته بسیار محدود و البته چراغ خاموش انجام می شد اما در دومین نمایشگاه خودرو تهران بسیاری از غرفه داران ترجیح داده بودند تا بجای معرفی خودروهای بنزین سوز خود، خودروهای هیبریدی و الکتریکی خود را معرفی کنند.
بابک صدرایی مدیر بازاریابی برند چری شرکت مدیران خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در خصوص این تغییر و چرایی آن گفت: صنعت خودرو و بازار آن یک روند جهانی شدن دارد. ما در دنیایی زندگی می کنیم که حد و مرز مفهومی ندارد.
وی ادامه داد: برای ارسال یک خبر یا تازه های تکنولوژی تنها یک کلیک نیاز است و ذائقه ها به دلیل همین تبادلات سریع، خیلی زود تغییر می کنند. بازار خودرو نیز همین تغییر را کرده و حالا مردم دنبال خودروهای سبز با مصرف انرژی کم هستند.
صدرایی افزود: چند سال قبل اگر از خودروهای هیبریدی و الکتریکی در خیابان های ایران صحبت می شد، شاید کسی قبول نمی کرد اما حالا این اتفاق آن قدر عادی است که حتی در نمایشگاه های خودرو نیز این خودروها به راحتی جای خود را باز کرده و مردم نیز به آنها علاقه مند می شوند.
وی خاطرنشان کرد: ممکن است 15 سال دیگر نیز هیبرید و الکتریک دیگر مفهوم خود را از دست داده و جای خود را به تکنولوژی جدیدی بدهند.
این کارشناس بازار خودرو کشور تاکید کرد: در کشورهای غربی بسیاری از افراد مشهور برای اینکه بر سر زبان ها بیفتند از خودروهای هیبریدی استفاده کرده و حتی این خودروها را تبلیغ می کنند. خوشبختانه این موج تبلیغی به ایران ما هم رسیده است و شاید این افراد مشهور بتوانند راه را برای حضور بیشتر هیبریدی ها در خیابان های ایران باز کنند.
وی اظهار داشت: کمتر کسی در این جهان هستی وجود دارد که نداند کره زمین به دلیل آلاینده های منتشر شده و مصرف بسیار زیاد سوخت های فسیلی در معرض خطر است و این خطر جز با تلاش همه انسان ها رفع نمی شود.
صدرایی با اشاره به اینکه در آسیا کشورهای در حال توسعه حجم زیادی از آلایندگی را تولید می کنند متذکر شد: بخش اعظم این آلایندگی مربوط به خودروهای تولیدی در این کشورها است و به طور مثال در هند و چین بازار مصرف خودروی 25 تا 30 میلیون دستگاهی وجود دارد که در صورت استفاده از سوخت های فسیلی در همین میزان خودرو؛ سطح آلایندگی افزایش چشمگیری خواهد داشت.
مدیر بازاریابی برند چری شرکت مدیران خودرو افزود: بنابراین استفاده از خودروهای سبز و کم مصرف می تواند یک راه حل مناسب برای نجات زمین و کاهش تولید آلایندگی باشد و ایران نیز نمی تواند از قاعده ورود به عرصه هیبریدی و الکتریکی ها مستثنی شده و باید این نوع خودرو را در سبد خودرویی خود وارد کند.
صدرایی حضور هیبریدی ها در ایران را زنگ خطری برای خودروسازان سنتی ایران دانست و خاطرنشان کرد: این پیغام به خودروسازان ما گوشزد می کند که نهضت بزرگی برای تغییر در راه است و اگر تلاش خود را افزایش ندهید از این تغییر عقب خواهید افتاد.

کد خبر 87406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha