کد خبر 87473
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
خطرناک ترین مسیر های قطار در دنیا

پرشین خودرو: سفر با قطار در بعضی از مسیر ها می تواند یک تجربه ی منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد. بعضی از این مسیر ها در دنیا، علاوه بر منحصر به فرد بودن، عجیب و ماجراجویانه هم هستند.

 

چین

ویتنام

پایتخت ویتنام، شهر هانوی یکی از متفاوت ترین و البته ترسناک ترین راه آهن های دنیا را دارد. مسیر راه آهن این شهر دقیقا از وسط یک منطقه مسکونی و قدیمی شهر می گذرد. مردم این منطقه در کنار خط راه آهن کار و زندگی می کنند. هر زمان که رسیدن قطار نزدیک باشه مغازه ها را می بندند و به محض رد شدن قطار مغازه ها را دوباره باز می کنند.

ویتنام

سوییس

یکی از جالب ترین مسیر های راه آهن را می توانید در کشور سوییس پیدا کنید. این مسیر قوسی شکل و مارپیچی، بیشتر به مسیرهای ترن هوایی در شهر بازی شباهت دارد. مسیر حرکت این قطار چندان طولانی نیست و یک مسیر ۵۵ کیلومتری را طی می کند. این قطار ۹ واگن دارد که طول هر کدامشان به ۱۰ متر می رسد.

swiss

آلمان

این خط راه اهن که در سال ۱۹۲۷ ساخته شد از وسط دریا می گذشت و این موضوع رفت و آمد قطار را دچار مشکل می کرد. در زمستان ها یخ زدن آب باعث بسته شدن قسمت هایی از مسیر می شد و در حرکت قطار گاهی تا ۶ ساعت اختلال ایجاد می کرد. تا اینکه بعد از پرکاربرد شدن این خط راه آهن، مسئولین به فکر پیدا کردن راه چاره ای برای این خط راه آهن افتادند و در این مسیر گذرگاهی بالاتر از سطح زمین ساختند که یکی از پرتردد ترین گذرگاه های راه آهن محسوب می شود.

آلمان

نیوزیلند

فرودگاه گیسبورن در نیوزیلند یکی از خاص ترین مسیر های راه آهن را دارد! خط راه آهن درست از وسط این فرودگاه می گذرد و زمان پرواز و فرود هواپیمابا حرکت قطار هماهنگ است. این فرودگاه در گذشته ۲ خط راه آهن داشت که امروزه تنها یکی از آن ها فعال است.

نیوزیلند

 

کد خبر 87473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha