آغاز طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز در قزوین

پرشین خودرو:طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز بالای 10 سال با حضور رئیس دبیرخانه دائمی سی.ان.جی کشور روز یکشنبه در قزوین آغاز شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، این طرح به صورت آزمایشی با ارسال مخازن سی. ان. جی تولید شده در شهرک صنعتی لیای استان قزوین به چهار استان مرکزی، خوزستان، اصفهان و تهران آغاز شد.
طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز از امروز تا یک ماه در چهار استان به صورت آزمایشی آغاز شده و پس از آن در همه استان ها اجرا می شود.
پست بانک جمهوری اسلامی ایران اعطای تسهیلات مورد نیاز این طرح را با سود 18 درصد و اقساط 24 تا 36 ماهه، بسته به نوع تعویض و خودروها از هشت میلیون تا 15 میلیون ریال با متوسط قسط ماهانه 500 هزار ریال برعهده گرفته است.
طرح بهره برداری از مخازن سی ان جی از سال 82 در کشور آغاز شد و در سال 86 به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت.
بیش از پنج میلیون و 300 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز در کشور وجود دارد که 2 میلیون آنها تبدیل غیرمجاز بوده و فاقد شناسنامه است.
عمر مفید مخازن سی ان جی در طرح اولیه بهره برداری 10 ساله بوده است و با توجه به اتمام عمر مفید این مخازن طرح تعویض آنها آغاز شد.
تا سال 86 مخازن فاقد شناسنامه از کشورهای چین، هند و کره جنوبی وارد می شد اما امروزه با بومی سازی صنعت تولید مخازن سی.ان.جی بزرگترین ظرفیت تولید انواع مخازن تحت فشار کشور و منطقه در قزوین راه اندازی شده است.
شهر صنعتی لیا در ۱۴ کیلومتری جاده قزوین - بویین زهرا واقع شده در سال ۱۳۷۲ با تصویب هیئت وزیران تاسیس شد.

کد خبر 87496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha