مذاکرات جدید سایپا با «کیا» و «نیسان» به نتایج خوبی می رسد

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از بازتعریف روابط این گروه خودروسازی با شرکت‌های مطرح کیا و نیسان و انجام مذاکرات جدید خبر داد و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به نتایج خوبی برسد.

به گزارش پرشین خودرو، «محسن جهرودی» این سخنان را بیان کرد و افزود: هر شرکتی که با شرایط گروه سایپا کنار بیاید، می‌تواند به عنوان همکار و شریک آن مطرح باشد.
به گفته این مقام مسئول، سایپا درگیر شرایط طرف خارجی نخواهد شد، بلکه ما از بازار بزرگی در کشور برخورداریم و در مقابل از این شرکت‌ها بازار می خواهیم.
وی تصریح کرد: نظر سایپا بر استفاده از شبکه جهانی این خودروسازان مطرح برای توسعه صادرات است.
جهرودی تاکید کرد: هر کسی شرایط ما را تحمل کند و آنها را بپذیرد با آنان همکاری خواهیم کرد.
وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا در خصوص تداوم تولید خودروهای برقی در این شرکت افزود: یکی از سیاست‌های اصلی سایپا در آینده تولید خودروهای الکتریکی و تداوم تولید آنها خواهد بود.
جهرودی تصریح کرد: ما امروز فاصله تکنولوژیکی با خودروسازان جهانی داشته و داریم که با تولید خودروهای الکتریکی این فاصله کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل سایپا اشاره کرد، این گروه خودروسازی نخستین شرکتی بود که با مطرح کردن تولید تیبای الکتریکی این نگاه را در سطح کشور عرضه کرد.

** سایپا به دنبال ارتقای ارزش سهام خود با تعامل سازنده با شرکت های بورسی است

وی ادامه داد: باید تعامل سازنده با شرکت های بورسی داشته و شفاف سازی ها ادامه داشته باشد تا ارزش سهام شرکت را حفظ کرده و ارتقاء دهیم.
جهرودی همچنین درخصوص زیان انباشته این شرکت، با یادآوری فروش حدود 280 هزار میلیارد ریالی این گروه، خاطرنشان کرد: سایپا با مشکلاتی مواجه است، اما این مشکلات بزرگ نیستند؛ در این راستا شناسایی دارایی های غیرمولد در دستور کار قرار می گیرد.
وی از مذاکره با چند خودروساز خارجی خبر داد و گفت: درخصوص حضور خودروهای جدید در جاده ها و خیابان های کشور، تاکید سایپا بر سطح تامین و داخلی سازی بالاست.
او در ادامه و در پاسخ به پرسشی در خصوص استانداردهای جدید خودرویی و خروج برخی خودروهای این شرکت از خط تولید، یادآوری کرد: اکنون سایپا چند محصول با چهار ستاره کیفی نیز دارد، اما برای ارتقای کیفی یک محصول باید بتوانیم هزینه های آن را کاهش دهیم.
جهرودی با بیان اینکه سایپا از هیچ کجا بودجه نمی گیرد، تصریح کرد: اگر استراتژی این گروه بر حفظ و ماندن برخی محصولات باشد، برای آنها هزینه می کنیم و در غیر این صورت حذف خواهند شد.
وی تصریح کرد: امروز سایپا نیازمند بازنگری در استراتژی های خود است، زیرا بطور نمونه با رقبایی مواجه ایم که فروش اقساطی را با جیب شرکای چینی خود انجام می دهند.
مدیرعامل سایپا همچنین در خصوص ادامه فعالیت در سایت «بن رو»، خاطرنشان کرد: سایپا مجری سیاست های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است و هر سیاستی که از سوی آن اتخاذ شود، قابلیت اجرا خواهد داشت.

** پرداخت بدهی قطعه سازان

وی در ادامه از پرداخت 6 هزار میلیارد ریال بدهی این شرکت به قطعه سازان در یک ماه گذشته خبر داد و تاکید کرد: قدرت زنجیره تامین توسط ضعیف ترین اعضای آن تامین می شود و امروز پرداخت های سایپا با تمرکز بر قطعه سازان انجام می شود تا با توان بالا بتوانند تداوم حضور داشته باشند. اجازه نمی دهیم صنعت قطعه سازی به سمتی برود که بخواهد دچار بحران شود.

** پراید

این مقام مسئول، پراید را خودرویی معرفی کرد که مورد استقبال اقشار آسیب پذیر قرار گرفته و گفت: با در نظر گرفتن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و سه درصد عوارض (که به جیب سایپا نمی رود)، قیمت این محصول حدود 17.5 میلیون تومان است؛ با توجه به قیمت ارز، خودروی هم قیمت آن در سطح جهان وجود ندارد.
وی همچنین با اشاره به جمعیت 130 هزار نفری قطعه سازانی که در تولید پراید مشارکت دارند، تاکید کرد: زندگی این افراد و خانواده های آنها به این محصول بستگی دارد که در ملاحظات سایپا در نظر گرفته می شود.
مدیرعامل سایپا در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز خواسته های مردم از سایپا منطبق بر آن چیزی است که در بازار و با تنوع حضور خودروهای خارجی مشاهده می کنند، در این پیوند همه تلاشمان بر ارتقای کیفی و امکانات خودروها با کاهش هزینه هاست.
به گزارش ایرنا، پیشتر این مقام مسئول اظهار کرده بود: هیچ محصولی از این گروه خودروسازی بدون انجام تست های کیفی و ایمنی، طراحی و به بازار عرضه نخواهد شد.

کد خبر 87510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha