اختصاص ۸۰ درصد سوانح فوتی درون شهری سمنان به عابران و موتورسواران

پرشین خودرو:رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه ۸۰ درصد سوانح فوتی درون شهری مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است، گفت: توقیف موتور سیکلت در استان پنج درصد رشد داشت.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ موسی بزرگی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به میزبانی راهنمایی رانندگی استان سمنان با بیان اینکه ۸۰ درصد سوانح فوتی درون شهری مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است، ابراز داشت: طی ۹ ماهه سال جاری چهار هزار و ۲۳۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف در استان توقیف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشدی پنج درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آموزش فرهنگ ترافیکی در مدارس و مهدهای کودک می تواند بروز خطای انسانی را در حوادث رانندگی کاهش دهد، افزود: ترغیب موتورسواران به استفاده از کلاه ایمنی و برگزاری مسابقات موتورسواری با هدف تخلیه هیجان جوانان، برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ ترافیکی و احداث شهرک ترافیک از جمله اقداماتی است که برای به حداقل رسیدن سوانح در استان انجام شده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه ۷۰الی ۸۰درصد تلفات رانندگی ناشی از خطای انسانی است، ابراز داشت: طرح نظم آوران ترافیک به منظور کاهش ترافیک برای برخورد ویژه با تخلفات حادثه ساز در استان اجرا می شود که در این اقدام احداث پل های عابر پیاده و ممانعت از ورود خودرو به پیاده رو انجام شده است.

بزرگی از توقیف دو هزار و ۵۳۵ دستگاه خودروی متخلف طی سال جاری در استان سمنان خبرداد و تصریح کرد: این رقم در مقایسه با ۹ ماهه سال قبل ۱۵۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر در کشور به دلیل سوانح ترافیکی کشته می شوند، افزود: بسیاری از این حوادث به راحتی قابل پیشگیری هستند و اندکی صبر و شکیبایی و پرهیز از عجله و شتاب و فرهنگ سازی در رانندگی های درون شهری می تواند درصد این تلفات را به حداقل کاهش دهد.

کد خبر 87536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha