در تعرفه واردات تجدیدنظر می کنیم

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن هشدار جدی به قطعه‌سازان و خودروسازانی که قطعات چینی و بی‌کیفیت را با مارک ایرانی در خودروهای تولید داخل استفاده می‌کنند، اعلام کرد: اگر تخلف خودروساز یا قطعه‌ساز برای کمیسیون صنایع و معادن محرز شود، در حمایت از صنعت خودروسازی و تعرفه‌های واردات تجدید نظر می‌کنیم.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خانه ملت، سیدحسین تصریح کرد: اخیراً اخباری مبنی بر ورود قطعات چینی و بی‌کیفیت به خط تولید خودرو دریافت کرده‌ایم که برخی خودروسازان قطعات را با مارک و برند ایرانی به کشور وارد می‌کنند . نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: اگر سفارش کارخانه‌های خودروسازی به قطعه‌سازان خارجی برای تولید قطعه با مارک ایرانی برای کمیسیون صنایع و معادن محرز شود، حمایت‌های قانونی از خودروسازان قطع می‌شود. وی در پاسخ به این سئوال که کدام یک از کارخانه‌های تولید خوردو از قطعه‌های چینی با مارک ایرانی استفاده می‌کند، گفت: بخش بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید کارخانه‌های تولید خودرو را رصد کنند و در این باره اعضای کمیسیون صنایع و معادن نمی‌توانند نام کارخانه خاصی را ببرند. قطعه‌ساز متخلف باشد، قطع همکاری تنها گزینه است هاشمی در گفت و گو با شاتا افزود: ممکن است برخی قطعه‌سازان هم در واردات قطعه‌های چینی و بی‌کیفیت به داخل کشور با مارک ایرانی نقش داشته باشند که این مسئله هم باید بررسی شود و در صورت محرز شدن متخلف بودن قطعه‌ساز، کارخانه‌های تولید خودرو باید با متخلفان قطع همکاری کنند. سازمان استاندارد و گمرک جلوی ورود کالای بی‌کیفیت را بگیرند این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: سازمان استاندارد و گمرک کشور باید از ورود هر گونه کالا و قطعه بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری کند و کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره تذکرات جدی را به وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان داده است. حمایت‌های تعرفه‌ای، حمایت از اشتغال بود هاشمی گفت: حمایت تعرفه‌ای از خودروسازان که در قانون وجود دارد برای حمایت از قطعه‌سازان و اشتغال داخلی بوده است و این حمایت در سال‌های اخیر باعث شد که ظرف ۱۰ سال‌های گذشته قطعه‌سازان ایرانی بتوانند تا ۹۷ درصد قطعات برخی خودروهای تولید داخل بسازند. وی با تأکید بر این که توان قطعه‌سازی ایران بسیار مطلوب است و واردات محصولات بی‌کیفیت با مارک ایران بسیار توجیه‌ناپذیر است، گفت: در شرایط کنونی تایلند و چین بازار قطعات خودرو را در منطقه قبضه کرده‌اند. هاشمی یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه کمیسیون صنایع و معادن با قطعه‌سازان، آن‌ها از قطعات با کیفیت A و B در خط تولید خودروهای داخلی استفاده می‌کنند و قطعات با کیفیت D و Cدر خودروهای تولید داخل استفاده نمی‌شود و این مسئله رضایت مصرف‌کننده را هم به دنبال دارد. افراد سودجو تولید را به حاشیه می‌برند رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم تأکید کرد: بسیاری از قطعه‌سازان زحمت‌کش هستند که با کیفیت مطلوبی در بازارهای صادراتی هم فعالیت می‌کنند ولی حضور افراد سودجو و دلال در بازار خودرو تولید داخل را به حاشیه می‌برد که باید با آن‌ها برخورد قاطع شود.
کد خبر 8756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 0
    خودروسازا بيدي نيستند كه با اين بادها بلرزند با تهديد هيچ اتفاقي نمي افته .شما در مصاحبه اخيرتون گفتيد واردات قطعه از چين مشكلي نداره حالا ميگين گمرك جلوگيري كنه؟مگه گمرك چطوري مي تونه بفهمه؟؟؟!شما ان قطعه سازي كه از چين واردات ميكنه يا ان خودروسازي كه به خط توليدش راه ميده ايراد نمي گيري چسبيدي به دلال؟؟از موضوع اصلي خارج ميشين چرا؟!!وقتي خودروساز ميبينه ماشينشو با هر كيفيتي با چند ماه انتظار صف فروش مي تونه بفروشه چرا دلش به حال مصرف كننده بسوزه چه نگراني از اين بابت داشته باشه؟فروش توليد بيكيفيت سازي بدون دغدغه؟