کد خبر 87579
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
«هشدار قرمز» دبیرکل سازمان ملل

پرشین خودرو: دبیرکل سازمان ملل متحد پس از آنکه امسال را سالی مملو از عقب‌گردها توصیف کرد، "هشدار قرمز" درباره وضعیت وحدت در سال ۲۰۱۸ صادر کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، دبیرکل سازمان ملل متحد پس از آنکه امسال را سالی مملو از عقب‌گردها توصیف کرد، "هشدار قرمز" درباره وضعیت وحدت در سال ۲۰۱۸ صادر کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل یکشنبه گفت ناسیونالیسم و بیگانه‌هراسی در حال افزایش است، بی‌عدالتی رو به افزایش است، تغییرات آب و هوایی سرعت می‌گیرند و جهان شاهد نقض‌های فاحش حقوق بشری است.

به گفته او، نگرانی‌های جهانی درباره تسلیحات هسته‌ای هم به بالاترین میزان از زمان جنگ سرد رسیده است.

این دیپلمات پرتغالی در پیام سال نوی میلادی به کشور خاصی اشاره نکرد. گوترش گفت که یک سال پیش با این دیدگاه که ۲۰۱۷ سال صلح خواهد بود، روی کار آمد.

او تاکید کرد: متاسفانه جهان به صورتی جدی عقب گرد کرده است. در آستانه سال ۲۰۱۸ من از کشورها درخواست نمی‌کنم، بلکه هشدار می‌دهم؛ یک هشدار قرمز برای جهان ما.

گوترش بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان بود. او در طول یک سال خدمت به عنوان دبیرکل سازمان ملل، با بحران‌های انسانی متعددی در میانمار، یمن، سوریه و نقاط دیگر مواجه شد. گوترش گفت که جامعه جهانی قادر به حل درگیری‌ها، غلبه بر نفرت و دفاع از ارزش‌های مشترک است اما این تنها با وحدت ممکن است. او خطاب به رهبران جهان افزود: شکاف‌ها را کم کنید، روی اختلافات پل بسازید، اعتماد را از طریق متحد کردن مردم حول اهداف مشترک متحد کنید."

کد خبر 87579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha