افتتاح ترمینال سلام خرداد 97

پرشین خودرزو:مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در قالب هلدینگ 4 زیرمجموعه داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس،  مراسم معارفه شهرام آدم‌نژاد به عنوان مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همچنین علی رستمی به عنوان عضو جدید هیأت مدیره شرکت امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در قانون برنامه پنجم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به تصویب رسید و این از پیشرفته‌ترین مواد قانونی در کشور بود.

غلامرضا سلامی با بیان اینکه تأسیس شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پدیده‌ای نو در اقتصاد ایران محسوب می‌شود، گفت: پیش از این در بحث احداث و ایجاد زیرساخت‌های فرودگاهی تأخیراتی ایجاد شد.

وی بیان کرد: فرودگاه امام برای توسعه 400 هزار میلیارد تومان یا 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری لازم دارد که یک ریال ‌آن هم توسط دولت تأمین نخواهد شد و همه توسط بخش خصوصی خواهد بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: ایجاد ترمینال سلام با ظرفیت نهایی 110 میلیون نفر، توسعه و ایجاد مناطق آزاد و ویژه، احداث ترمینال سلام با ظرفیت 4.5 میلیون نفر و دیگر پروژه‌های توسعه‌ای شهر فرودگاهی گام‌های بزرگی را بر توسعه حمل‌ونقل هوایی ایجاد می‌کند.

وی گفت: طبق آخرین بررسی‌ها برنامه این است که شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در قالب هلدینگی خود فعالیت مدیریتی داشته باشد و 4 زیرمجموعه فرودگاه امام خمینی (ره)، منطقه آزاد 1100 هکتاری، منطقه ویژه تجاری 2500 هکتاری و شرکت ساخت و توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) در آن وجود داشته باشد.

سلامی گفت: نحوه اداره و ساختار سازمانی شرکت بررسی شد و به نتیجه مذکور رسیدیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: مناطق آزاد و تجاری هر کدام ویژگی خاص خود را دارد ضمن آنکه شرکت ساخت و توسعه فرودگاه امام هم مراحل اجرایی آن خوب پیش می‌رود که یکی از آ‌نها توسعه ترمینال سلام است که تا خرداد ماه 97 و قبل از عملیات حج تکمیل می‌شود.

وی اظهار داشت: در مورد ترمینال ایران‌شهر نیز مناقصه فاز یک در حال انجام است و قرارداد آن به صورت BOT با شرکت ایرانی - خارجی منعقد می‌شود و در مدت چند سال ظرفیت این ترمینال در فاز اول به 20 میلیون نفر می‌رسد.

سلامی ادامه داد: همچنین شرکت مشاور در حال جانمایی منطقه آزاد و ویژه تجاری است که هنوز به تصویب مجمع نرسیده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: مناطق آزاد و ویژه تجاری با توجه به قانون مناطق آزاد و ویژه به صورت شرکت خواهند ماند ضمن آنکه تأکید داریم فرودگاه تحت تأثیر مناطق آزاد و ویژه تجاری قرار نگیرد.

کد خبر 87583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha