خودروسازان تا آخر دی ماه 98 فرصت دارند

پرشین خودرو:معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با اشاره به تعیین مهلت پاس کردن استانداردهای 85گانه برای خوردوهای تولیدی یا وارداتی تا دی 98، گفت: خودروسازانی که در روزهای منتهی به دی 97 گواهی تایید نوع دریافت کنند، برای گذراندن استاندادهای 85 گانه یکسال فرصت خواهند داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، وحید مرندی مقدم اظهار داشت: تمام خودروهایی که تا ابتدای دی 97 تولید و یا وارد شوند باید استانداردهای 85گانه را پاس کنند، اما اگر خودروسازی در مهلت منتهی به ابتدای دی 97 گواهی تایید نوع را دریافت کند برای اجرایی کردن استانداردهای جدید یکسال فرصت خواهد داشت و به این ترتیب این زمان تا دی 98 مقرر می‌شود.

وی توضیح داد: هر خودروی جدیدی که تولید یا وارد شود باید استانداردهای 85گانه را رعایت کند، اما خودروهایی که در لحظه آخر گواهی این استانداردها را دریافت می‌کنند، یکسال فرصت خواهند داشت که استانداردهای جدید را بر روی محصولشان اعمال کنند که این زمان تا ابتدای دی 98 محاسبه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که به این ترتیب ممکن است برخی خودروسازان در لحظه آخر برای دریافت تاییدیه استانداردهای 85گانه اقدام کنند، اظهار داشت: تاریخ تاییدیه برخی خودروسازان به اتمام می‌رسد و به این ترتیب آنها نمی‌توانند تمدید مجوز خود را به لحظه آخر بیندازند؛ بلکه باید قبل از ابطال نسبت به تمدید مجوز اقدام کنند.

مرندی مقدم ادامه داد: خودروسازان موظف بودند تا ابتدای دی سال جاری نسبت به گذراندن استانداردهای 85گانه اقدام کنند و در عین حال تا ابتدای دی 97 نیز باید برای گذراندن استانداردهای 85گانه اقدامات لازم را انجام دهند. حال ممکن است این تمدید زمانی اتفاق بیفتد که مهلت آنها را برای یکسال یعنی تا دی 98 تمدید کنند.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا برای استانداردسازی 25 مدل خودروی سواری و سنگین که قبلا توقف تولید آنها را اعلام کردید نیز فرصت جدیدی قرار داده شده است؟ گفت: خیر؛‌ هیچ شرایط جدیدی برای این خودروها تمدید نشده است.

کد خبر 87596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha