شیب افزایش تعرفه های واردات خودرو ملایم است

پرشین خودرو:ولی ملکی تاکید دارد که افزایش تعرفه واردات خودرو برای ممانعت از خروج ارز است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، ولی ملکی  با اشاره به شروط واردات خودرو، اظهار داشت: شروط دولت برای وادرات خودرو تاثیر بسزایی در میزان واردات ندارد و نمی توان از این شروط به عنوان مانعی بر سر این کار ایرادی گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توضیح داد: یکی از شروط دولت حجم موتور خودرو تا 2500 سی سی است که این مورد در گذشته نیز وجود داشته است، از سوی دیگر دولت قیمت مشخصی را برای واردات خودرو در نظر گرفته که بالغ بر 160 میلیون تومان است که در واقع دولت با این کار می خواهد مانع واردات خودروهای یک میلیاردی به کشور شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه شروط دولت برای واردات خودرو با هدف ممانعت از خروج ارز از کشور است، گفت: دولت برای آنکه مانع خروج ارز از کشور شود تعرفه واردات را از 55 درصد تا 95 درصد برای حجم موتور بین 1500 سی سی تا 2500 سی سی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در واقع شیب افزایش تعرفه خودرو با حجم 1500 سی سی که بیشترین درخواست واردات را در این بخش داریم، 15 درصد است و از 40 درصد به 55 درصد افزایش داده و بیشترین افزایش تعرفه واردات خودرو برای خودروهایی با حجم موتور 2000 تا 2500 سی سی را به 25 درصد افزایش داده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: افزایش تعرفه در خودروهای 2000 تا 2500 سی سی تاثیر بسزایی ندارد چرا که میزان تقاضا برای این خودروها بسیار اندک است.

کاهش انگیزه خرید خودروی خارجی با افزایش تعرفه واردات

ملکی درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد حباب قیمتی در بین خودرهای وارداتی هستیم، اظهار داشت: از آنجایی که حباب قیمتی در بین خودروهای وارداتی به دلیل مسدود بودن سایت ثبت واردات خودرو رخ داده است، افزایش تعرفه های وارداتی باعث شکست این حباب می شود.

رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شروط دولت اتفاق جدیدی نیست، اظهارداشت: دولت درواقع با افزایش تعرفه ها به دنبال آن است که انگیزه خرید خودروهای خارجی را کاهش دهد، شروط دیگر واردات خودرو برای ممانعت از خروج ارز در کشور است.

کد خبر 87638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha