شهریور ۹۷ افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال

پرشین خودرو:مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال تا پایان تابستان ۹۷ خبر داد و گفت: قطعه یک در حدود ۳۲ کیلومتر بوده و رقم پیشنهادی برای نرخ عوارض آن شاید رقمی کمتر از ۱۰ هزار تومان تعیین شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیدبهلول حسینی  با رد برخی شایعات مبنی بر منتفی شدن عملیات ساخت قطعه 3 آزادراه تهران شمال، گفت: این قطعه با 47 کیلومتر طول مسیر طولانی ترین قطعه این آزاد راه بوده و امکان احداث تونل در زیرزمین برای کوتاه تر شدن مسیر نیز وجود دارد.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، با بیان اینکه ساخت قطعه 3 آزادراه تهران شمال تا سه سال آینده در دستور کار قرار می گیرد، افزود: در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

اعلام آمادگی سرمایه گذار ایتالیایی برای حضور در قطعه 3 آزادراه تهران شمال

وی ادامه داد: هر چند سرمایه گذار خارجی از کشور ایتالیا نیز برای حضور در قطعه 3 آزادراه تهران شمال اعلام آمادگی کرده است اما اولویت با بخش خصوصی و سرمایه گذار داخلی است.

حسینی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت قطعه یک آزادراه تهران شمال، تصریح کرد: این قطعه قرار بود تا پایان سال جاری افتتاح شود اما به دلیل مشکلاتی این موضوع عملیاتی نمی شود.

افتتاح موقتی قطعه یک آزادراه برای ایام نوروز ممکن نیست

وی با تاکید بر اینکه افتتاح موقتی قطعه یک آزادراه تهران شمال برای ایام نوروز نیز عملیاتی نیست، گفت: ارتقاء ایمنی سازه ها، تغییراتی که در مسیر داده می شود و همچنین تفاهم با برخی معارضین حاشیه آزادراه افتتاح این قطعه را با تاخیر مواجه کرده است.

حسینی ادامه داد: پایان تابستان 97 زمان قطعی افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال است تا به این ترتیب تردد به شمال کشور به راحتی و بدون تردد از کرج و حذف ترافیک این مسیر انجام شود.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، درباره بررسی های انجام شده در خصوص نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران شمال، گفت: هنوز هیچ نرخ قطعی در نظر گرفته نشده اما مبلغ پیشنهادی حداکثر 10 هزار تومان است.

عوارض 10 هزار تومانی برای قطعه یک آزادراه تهران شمال

وی ادامه داد: قطعه یک آزاد راه در حدود 32 کیلومتر است و رقم پیشنهادی برای نرخ عوارض هنوز در حد پیشنهاد است شاید رقمی کمتر از 10 هزار تومان تعیین شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که برای افراد بومی رقم عوارض کمتر لحاظ می شود یا خیر، گفت: در این مسیر فرد بومی عبور نمی کند بلکه همه عبوری ها مسافر هستند از این رو کاهش عوارضی نخواهیم داشت؛ مفهوم بومی در قطعه 4 آزادراه معنی دارد که مردمی در مرزن آباد یا اطراف آن زندگی می کنند.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، همچنین از احتمال چند برابر شدن عوارض قطعه یک آزادراه تهران شمال در ساعات ازدحام جمعیت و پیک مسافرت ها خبر داد و افزود: این موضوع برای این است که در ساعات افتتاح آزادراه ازدحام جمعیتی رخ ندهد./

کد خبر 87640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha