هر گونه نرخ گذاری طرح ترافیک با شورای شهر است

پرشین خودرو:عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: هرگونه تغییر در نرخ و یا نوع عوارض و محدودیت‌های طرح ترافیک، باید به تصویب شورای شهر تهران برسد.

به گزارش پرشین خودرو، مجید فراهانی در تذکرات پیش از دستور سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در مورد ضرورت ارائه لایحه شهرداری جهت تغییر در نرخ، و نوع عوارض تردد در طرح ترافیک، اظهار داشت: بر اساس بند 16 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور از وظایف شورای اسلامی شهر، تصویب لوایح، برقراری و لغو هرگونه عوارض شهر و همچنین تغییر نوع و میزان آن است.

وی بیان داشت: شهرداری موظف است هرگونه تغییر در نرخ و یا نوع عوارض شهری را به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برساند.

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشته شاهد آن بودیم که تغییر در نرخ عوارض و طرح ترافیک تهران در سال 97 از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام شد که این تغییر ابهامات و مباحث متعددی را در رسانه‌ها ایجاد کرد.

فراهانی بیان داشت: اعضای شورای شهر از جزئیات تغییر طرح اطلاعی نداشتند و محل رجوع و پرسش قرار می‌گرفتند.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه از اختیارات شورای شهر مبنی بر ضرورت تصویب، هر نوع تغییر در عوارض و محدودیت‌های شهری است، افزود: شورای شهر تهران از بدو تأسیس تاکنون 15 مصوبه مجزا در موضوعات مختلف مرتبط با تردد در محدوده طرح ترافیک داشته است و در موارد متعددی اقدام به اصلاح یا تغییر نوع و میزان عوارض مربوطه نموده است.

وی ادامه داد: حال چگونه است که شهرداری این‌بار در رویه‌ای غیرمعمول بدون اطلاع و تصویب شورا اقدام به اعلام سراسری نسبت به تغییر نرخ عوارض تردد در طرح ترافیک در سال جدید می‌نماید.

فراهانی خاطرنشان کرد: از معاونت حمل و نقل و معاونت شهرداری تهران می‌خواهم در موعد مقرر لایحه اصلاحی میزان و نوع عوارض مذکور به همراه طرح ترجیحی کارشناسی‌شده آن را به صحن شورا جهت برسی و تصویب نهایی ارسال کند.

کد خبر 87647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha