«رنو» قطب سوم نمی شود

پرشین خودرو: در تمام قراردادهایی که از ابتدا تا کنون با خودروسازان فرانسوی بسته ایم، ایشان برای صادرات محصولات تولیدی در ایران تعهد داده اند اما؛ هیچ گاه به آن عمل نکرده اند.

بابک صدرایی کارشناس صنعت و بازار خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در خصوص صادرات 30 درصد تولیدات خودروهای پسابرجامی به بازارهای هدف گفت: در قراردادهای سال های گذشته نیز تعهد صادرات وجود داشت اما سوال بنده این است که کدام صادرات را فرانسوی ها برای ما انجام دادند.
وی ادامه داد: در قرارداد تولید پژو 206 صندوقدار، تعهد دادند که به 48 کشور صادرات انجام دهند و مجوز صادرات برای ایران خودرو صادر شده است اما بنده به هر کجای دنیا که سر زدم این خودروی صندوقدار را ندیدم! حال باید پرسید که این 48 کشور هدف کجا هستند؟
این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: پژو 207 صندوقدار را به چینی ها دادند تا تولید کنند و به جای پژوی 206 صندوقدار ایرانی، آن را صادر کردند.
وی مطرح کردن موضوع صادرات خودرو در دولت های مختلف را کاملا تبلیغی و سیاسی دانست و افزود: هیچ دولتی نمی گوید صادر نمی کنیم و همیشه از قراردادهایی حرف می زنند که در آن بحث صادرات گنجانده شده است و روی آن مانور می دهند اما صادراتی رخ نمی دهد!
صدرایی با ابراز امیدواری برای تحقق تمام مفاد گنجانده شده در قراردادهای پسابرجامی خودرو از جمله صادرات 30 درصدی خودروهای جدید گفت: بازار خودروی ایران را می توان مونوپل فرانسوی ها دانست زیرا با هر دو قطب صنعت خودروی ایران سال هاست که قرارداد دارند و هیچ برند دیگری، همکاری و مناسبت کاری مانند فرانسوی ها با ما ندارد.
وی افزود: برخی فکر می کنند که رنو قطب سوم خودروی کشور می شود اما بنده این نظریه را رد می کنم زیرا ایران خودرو و سایپا دو خودروسازی دولتی هستند و رنو تنها در دل ظرفیت های این دو خودروساز ورود کرده و این روند را ادامه خواهد داد.
صدرایی در مورد حضور مستقل رنو در ایران خاطرنشان کرد: کار هوشمندانه رنو این است که با سرمایه گذاری اندک وارد بازار ایران می شود زیرا زیرساخت های موجود در صنعت خودروی ما فرانسوی است و به هزینه کرد زیادی نیاز ندارد.

کد خبر 87679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha