باید صدای مشتری در صنعت خودرو ایران شنیده شود

پرشین خودرو: اینکه برخی فکر می کنند در پایان دهه 90 شمسی همچنان می توانند مانند گذشته به مشتریان ایرانی خدمات ارائه دهند یک اشتباه است و دامن خود را خواهد سوزاند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خدمات پس از فروش خودرو اگر بیشتر از حوزه فروش برای صنعت خودرو سود نداشته باشد مطمئنا کمتر از آن نیز نیست اما رشد حوزه خدمات پس از فروش در کشور ما همپای رشد صنعت خودرو نبوده است.
البته این مطلب را نیز باید اشاره کرد که خود صنعت خودرو نیز رشد چندانی نکرده و همچنان مونتاژ کار است اما حتی رشد خدمات پس از فروش از این رشد نصف و نیمه صنعت بالادستی خود نیز کمتر بوده است.
متاسفانه عقب ماندگی در عرصه های خدماتی به وضوح مشهود است در حالی که حوزه خدمات پس از فروش درآمد بسیار خوبی برای شرکت ها در پی دارد اما مشخص نیست دلیل این کاستی ها چیست؟
بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان که حتی اسمشان یک تبلیغ به حساب می آید نیز همچنان در حوزه مشتری مداری و کسب رضایت مشتری کار می کنند و هر ساله برنامه های ویژه ای نیز برای بهتر شدن کار ارائه می کنند.
حسین شاکری محقق و کارشناس بازاریابی در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو در خصوص تفاوت های صنعت خودروی ایران و جهان در مورد مشتری مداری گفت: متاسفانه اتفاق عجیبی رخ داده است و باید عرض کنم که خودروسازان بزرگ جهان به معنای واقعی بر روی حوزه VOC ( VOICE OF CUSTOMER ) کار کرده اند و صدای مشتری را به خوبی می شنوند.
وی ادامه داد: در برندهای بزرگ صدای مشتری به خوبی شنیده می شود و سپس به همان خوبی نیز راه حل برای رفع مشکل عملیاتی می شود و این همان تفاوت اصلی میان خودروسازن ایرانی و صنعت خودروی جهان است.
این استاد و محقق دانشگاه تاکید کرد: خودروسازان ایرانی تنها به دنبال کلاه گذاشتن سر خود هستند که این مهم در قرن 21 که مردم با یک کلیک می توانند از وضع صنعت خودروی جهان و خدمات آن مطلع شوند، عاقبت خوبی ندارد.

کد خبر 87681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha