امن‌ترین سال تاریخ صنعت حمل و نقل مسافری تجاری

پرشین خودرو:طی سال ۲۰۱۷ هیچ سانحه هوایی برای هواپیماهای مسافربری تجاری رخ نداد و عملاً امن‌ترین سال تاریخ صنعت حمل و نقل مسافری تجاری محسوب می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فرانس24، مؤسسه شبکه امنیت هوانوردی و مؤسسه مشاوره‌ای هوانوردی TO70 آلمان به طور همزمان گزارش دادند که در سال ۲۰۱۷ هیچ سقوط و یا کشته‌ای در خطوط هواپیمایی تجاری جهان رخ نداده است.

آدریان یانگ کارشناس مؤسسه TO70 گفت: بر همین اساس سال ۲۰۱۷ امن‌ترین سال مسافرت‌های هوایی در تاریخ صنعت هوانوردی بوده است.

مؤسسه TO70 اعلام کرده است که هم‌اکنون نرخ بروز حادثه برای هواپیماهای مسافربری ۰.۰۶ در هر یک میلیون پرواز است و یا به عبارت دیگر در هر ۱۶ میلیون پرواز شاهد یک سانحه هوایی هستیم.

شبکه امنیت هوانوردی نیز گزارش داده که در سال ۲۰۱۷ هیچ مسافری در پروازهای تجاری جان خود را از دست نداده اما ۴۴ نفر جان خود را در ۱۰ سانحه مربوط به هواپیماهای کوچک و ۳۵ نفر دیگر نیز جان خود را در سوانح فرودگاهی از دست داده‌اند، این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ در ۱۶ سانحه هوایی، ۳۰۳ نفر جان خود را از دست دادند.

بزرگ‌ترین سانحه هوایی سال گذشته زمانی رخ داد که یک هواپیمای باربری ترکیه‌ای قصد داشت در مه شدید در فرودگاهی نزدیک یک دهکده فرود بیاید که پس از انحراف مسیر به دهکده برخورد کرده و درکنار ۴ نفر خدمه پرواز، ۳۵ نفر از ساکنان دهکده نیز جان خود را از دست دادند.

شبکه امنیت هوانوردی تأکید کرده است سال ۲۰۱۷ هم از نظر تعداد قربانیان و هم از نظر سوانح هوایی، امن‌ترین سال تاریخ صنعت هوانوردی بوده است.

گزارش شبکه امنیت هوانوردی می‌افزاید: به طور کلی طی دو دهه گذشته شاهد کاهش سالانه تعداد قربانیان حوادث هوایی بوده‌ایم. در حالی آمارها به حدود ۱۰۰ قربانی رسیده است که در سال ۲۰۰۵، هزار و ۱۵ نفر جان خود را در سوانح هوایی در جهان از دست دادند.

آخرین سانحه هوایی رخ‌داده در آمریکا نیز مربوط به سال ۲۰۰۹ و زمانی است که هواپیمای شرکت کولگان‌ایر در نزدیکی باند فرود دچار سانحه شد و ۵۰ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.
 

کد خبر 87697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha