نبود بازار رقابتی مهمترین دلیل حضور کمرنگ واردکنندگان خودرو

پرشین خودرو: مجری سومین نمایشگاه خودرو شمال کشور(مازندران) با اشاره به رفع مشکل ثبت سفارش خودرو و حضور شرکت ستاره ایران در این نمایشگاه، مهمترین دلیل عدم حضور برخی برندهای مطرح در شمال کشور را نبود بازار رقابتی در ایران دانست.

علیرضا عاجزی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با انتقاد از نگاه حاکم بر نمایشگاه ها که فقط نگاهی تجاری است، گفت: اینکه فقط به نمایشگاه ها به چشم موقعیتی برای فروش تعداد زیادی خودرو نگاه کنیم، از معضلات موجود در حوزه برگزاری نمایشگاه های خودرو است.


وی نمایشگاه را مکانی برای معرفی خدمات و دستاوردهای شرکت های فعال در صنعت خودرو دانست و افزود: نمایشگاه محل تنوع و عرضه توانمندی هاست که با وجود تلاش بسیار برای ترغیب شرکت ها در حضور به نمایشگاه، تنها شاهد حضور شرکت های تولید کننده خودرو در این دوره از نمایشگاه خودرو مازندران هستیم.

 

 

 


عاجزی به بازار بسته و بدون رقابت خودروی کشور اشاره و اضافه کرد: به دلیل اینکه شرکت ها در بحث فروش رقبای قدرتمندی را پیش روی خود نمی بینند و به نوعی از فروش خود در بازار بدون رقیب اطمینان خاطر دارند، به همین دلیل علاقه ای برای صرف هزینه و نمایش محصولات خود در شهرستان ها ندارند که این مسئله از معضلات صنعت نمایشگاهی ما به شمار می رود.
وی با اشاره به نمایشگاه های بزرگی همچون فرانکفورت و اتوشو پاریس ادامه داد: در بزرگترین نمایشگاه خودرو جهان، شاهد حضور برترین برندهای جهان و فعالیت آن ها هستیم که امیدواریم چنین شرایطی برای برندهای فعال در ایران هم فراهم شود و با حضور برند های بیشتر و رقابتی شدن بازار شاهد رونق بیشتر در بخش نمایشگاه های خودرو باشیم.

کد خبر 87725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha