طرح اتصال ایستگاه‌های مترو به ایستگاههای راه آهن

پرشین خودرو:مدیر عامل شرکت متروی تهران جزئیاتی در مورد طرح اتصال ایستگاه‌های مترو به ایستگاههای راه آهن ارائه کرد.

به گزارش پرشین خودرو،مهندس امام با بیان اینکه شرکت راه آهن درصدد آن است تا با ایجاد ایستگاه‌های تبادل سفر در مجاورت ایستگاه های جوانمرد قصاب (خط یک) ، میدان راه آهن ( تقاطع خط 3 با کریدور اصلی شرکت راه آهن به صورت زیرگذر) و شهرری ( خط 6- طرح توسعه جنوبی این خط ) امکان جابجایی مسافران قطارهای بین شهری از طریق خطوط ریلی درون شهری را فراهم کند. گفت: این امر که البته یکی از مصادیق تشویق به استقاده از حمل و نقل عمومی است، در بسیاری از شهرهای امروزی جهان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طی مکاتباتی که از سال 95 با شرکت راه آهن شهری تهران و حومه انجام شده اجرای طرحی مبنی بر ادامه و توسعه گالری هایجنبی موجود در ایستگاه جوانمرد قصاب (از خط یک مترو) و اتصال به ایستگاه حومه ای (جزیره‌ای) شرکت راه آهن از طریق یک گالری مستقیم، به منظور تبادل سفر از طریق محوطه ضلع شرقی ایستگاه مترو پیشنهاد و مورد موافقت قرار گرفته است. گفت: همچنین اخیراً پیشنهاد مشابه دیگری در زمینه ایجاد ایستگاه تبادلی بین ایستگاه شهرری ( در تقاطع خطوط یک و 6 مترو) و پایانه در دست احداث شرکت راه آهن که قرار است در همین محدوده ایجاد شود، مطرح شده است.

امام افزود: در طرح توسعه ای خط 6 مترو، توسعه جنوبی خط از حضرت عبدالعظیم حسنی تا شهرری مد نظر قرار گرفته است که در این ایستگاه (شهرری) خطوط یک و 6 مترو تهران با یکدیگر تلاقی خواهند داشت و ایجاد پایانه مسافری توسط شرکت راه آهن در محدوده یاد شده، باعث می شود مسافران بین شهری بتوانند به راحتی از طریق خطوط یک و 6 مترو به اقصی نقاط پایتخت دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت مترو،‌ وی ادامه داد: همچنین در ایستگاه راه آهن از خط 3 مترو، یک کریدور ارتباطی بین این ایستگاه و سالن اصلی سوار و پیاده شدن مسافران بین شهری شرکت راه آهن در حال احداث است که پیش بینی می شود تا اخر سال جاری کار ساخت آن به اتمام برسد.

همچنین وی با جلسات هماهنگی بین مدیران مترو، شرکت بهره برداری و شرکت واگن سازی تهران اشاره کرد و گفت: اقدامات مشترک برای تکمیل بحث های ایمنی در خط 7 و پیگیری مصوبات مربوط به خطوط 3، 4، 6 و 7 و همچنین بحث ساخت پایانه‌های مربوط به ایستگاه‌های خطوط مختلف در این جلسات مورد تبادل نظر و جمع بندی قرار گرفت.

کد خبر 87912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha