ارتباط با مغز انسان در تکنولوژی جدید «نیسان»

پرشین خودرو: در جدیدترین دوره از نمایشگاه اتومبیل CES که در روزهای آینده برگزار خواهد شد، کمپانی خودروسازی نیسان یک تکنولوژی کاملا جدید به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش پرشین خودرو، در سال‌های اخیر، نمایشگاه CES میزبان بسیاری از خودروهای مفهومی و همچنین تکنولوژی‌های رانندگی خودمختار بوده است، هرچند تاکنون شرکت‌های بزرگ خودروسازی موفق به ثبت یک تکنولوژی کامل خودران نشده‌اند که قابلیت استفاده به صورت عملی بر روی وسایل نقلیه را داشته باشد. با این حال، در جدیدترین دوره از نمایشگاه اتومبیل CES که در روزهای آینده برگزار خواهد شد، کمپانی خودروسازی نیسان یک تکنولوژی کاملا جدید به نمایش خواهد گذاشت و آن هم تفسیر سیگنال‌های مغز راننده با استفاده از سنسورهای نصب شده بر روی سر آن خواهد بود که تصمیم‌های آینده راننده را پیش بینی کرده و می‌تواند به تجربه رانندگی آن کمک کند، بویژه در مواقع ضروری و هنگام بروز حادثه که می‌تواند به عکس العمل سریع‌تر راننده کمک کند.

طبق گفته نیسان، این سیستم در نوع خود اولین تکنولوژی خواهد بود که مغز انسان را به وسایل نقلیه متصل می‌کند و می‌تواند درخواست‌های راننده را پیش بینی کند. به عنوان مثال سیستم تعیین می‌کند که راننده آماده چرخش فرمان و یا توقف اتومبیل است، در همین خصوص به راننده کمک می‌کند تا این عمل بهتر و سریع‌تر انجام شود. کمپانی خودروسازی نیسان می‌گوید که این فناوری زمان رانندگی را بهبود می‌بخشد، اگرچه رانندگان شاید متوجه این کار نخواهند شد.

هنگامی که اکثر مردم در مورد سیستم‌های رانندگی خودکار فکر می‌کند، بدون شک باید آینده دور را متصور شوند که راننده هیچگونه دخالتی در هدایت اتومبیل نداشته باشد، با این حال فناوری B2V با استفاده از سیگنال‌های مغز انسان، باعث می‌شود که رانندگی بسیار لذت بخش و هیجان انگیزتر شود. این نوع تکنولوژی همچنین می‌تواند ناراحتی راننده را تشخیص دهد و به ایجاد یک محیط آرام‌تر کمک کند. برای راحتی راننده، سیستم می‌تواند سبک رانندگی را تغییر دهد تا بهترین شرایط ممکن بدست آید.

در پایان جای تکرار دارد که این تکنولوژی پیشرفته نیسان در نمایشگاه CES مورد بررسی قرار خواهد گرفت که کار خود را از تاریخ 9 الی 12 ژانویه در شهر لاس وگاس آمریکا آغاز خواهد کرد.


نیسان در ایران با نمایندگی شرکت جهان نوین آریا حضور رسمی دارد.


 

کد خبر 87941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha