کد خبر 87947
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
تصادف مرگ بار پراید در جاده فامنین

پرشین خودرو:رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یکدستگاه خودروی پراید با 2 وسیله نقلیه پراید و پژو در جاده فرعی فامنین یک زوج جوان فوت کرده و پنج تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ رضا عزیزی  اظهار کرد: این سانحه رانندگی روز گذشته در جاده اصله - کاج رخ داد.
وی توضیح داد: خودروی پراید با 2 سرنشین در جاده فرعی اصله -کاج در حال تردد بود که به علت انحراف به چپ با خودروی پراید به صورت رخ به رخ برخورد می کند.
وی ادامه داد: سپس خودروی پراید به ضورت عمود در داخل جاده قرار گرفته و یک دستگاه خودروی پژو که با سرعت بسیار بالا به پهلوی پراید برخورد می کند.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: سرعت خودروی پژو به حدی بالا بود که موجب جمع شدن بدنه پراید و چسبیدن صندلی های سمت راست این خودرو به سمت چپ می شود.
سرهنگ عزیزی افزود: در این سانحه رانندگی زوج 30 ساله خودروی پراید که از بومی این مناطق بودند در دم جان باخته و چهار تن دیگر مجروح شدند.
وی اضافه کرد: کمتر از 48 ساعت از خرید خودرو توسط این زوج می گذشت که به علت بی احتیاطی، نداشتن مهارت و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه جان خود را از دست می دهند.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: افرادی که برای نخستین بار اقدام به رانندگی می کنند بیشتر در معرض سوانح رانندگی قرار دارند، بنابراین نباید نخستین تجربه رانندگی آنها در جاده های برون شهری باشد.
سرهنگ عزیزی افزود: این طیف از افراد مهارت کافی و توانایی لازم برای کنترل وسیله نقلیه را ندارند و پس از مواجهه با خطر بلافاصله کنترل خودرو را از دست داده و عامل بروز سانحه می شوند.
وی ادامه داد: تنها داشتن گواهینامه به منزله مهارت در رانندگی نیست بلکه گواهینامه اولین شرط رانندگی است.
رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: کسانی که در سنین بالا اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی می کنند بیشتر از افرادی که در سنین پایین تر اقدام به گواهینامه دریافت کرده اند در معرض حوادث هستند چون قدرت تحرک، تسلط و مانور آنها کمتر است.
سرهنگ عزیزی افزود: همچنین طبق آمارهای موجود بیشترین میزان متوفیان سوانح جاده ای این استان را افراد بومی تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: آذرماه امسال 37 تن در جاده های برون شهری این استان جان باختند که 35 جان باخته بومی بودند و آمار فوتی حوادث جاده ای در این ماه نست به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی یادآوری کرد: دی ماه سال گذشته 10 تن در سوانح جاده ای این استان فوت کردند در حالیکه این آمار در 15 روز دی ماه سالجاری به هشت تن رسیده است.
مهر ماه امسال تصادف شدید خودروی پراید در جاده گنجنامه منجر به مرگ دختر 12 ساله و مجروحیت شدید 2 تن دیگر شد که طبق نظر رئیس پلیس راه همدان، نیم روز از خرید این وسیله نقلیه می گذشت.

کد خبر 87947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha