اولین نسخه شورلت کوروت ZR1 در حراجی فروخته می شود

پرشین خودرو: در آبان ماه سال جاری، شرکت خودروسازی شورلت در یک اقدام عجیب و غیرمنتظره، قوی‌ترین محصول خود را در شهر دبی رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، خودروی سوپر اسپرت "کوروت ZR1" به جرات قوی‌ترین محصول قانونی شورلت به شمار خواهد آمد که می‌توان در جاده‌های استاندارد از آن استفاده کرد که پیش از این در پرشین خودرو پیرامون آن صحبت کرده بودیم، اما امروز یک خبر مهم بدست آمده است و آن هم فروش اولین نسخه تولید شده این خودرو در حراجی برت جکسون خواهد بود که تمامی هزینه دریافتی از آن پس از فروش، صرف کمک به خانواده یکی از جانباختگان حادثه 11 سپتامبر خواهد شد.

 



باتوجه به ادعای منابع خبری، اولین نسخه تولید شده از شورلت کوروت ZR1 توسط شرکت حراجی "برت جکسون" در آریزونا به فروش خواهد رسید که تاریخ برگزاری حراج آن دو هفته دیگر، یعنی 20 ژانویه 2018 تعیین شده است که پس از فرود چکش فروش آن در حراجی، تمامی هزینه آن به خانواده "استفان سیلر" تعلق خواهد گرفت که به عنوان یک آتشنشان در حادثه 11 سپتامبر جان خود را از دست داده است.

در کنار این شورلت، کریگ و کارولین جکسون هم به عنوان سردمداران شرکت حراجی "برت جکسون"، خودروی شخصی خود را به حراج خواهند گذاشت که هزینه دریافتی از فروش این اتومبیل به حمایت از انجمن قلب آمریکا تعلق خواهد گرفت. گفتنی است که خودروی آنان یکی از نسخه های ویژه شورلت کوروت 35th Anniversary Edition متعلق به سال 1988 میلادی بوده و تنها 2050 نمونه ساخته شده است که در زیر کاپوت آن شاهد استفاده از یک پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر به همراه جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک هستیم.

صحبت از شورلت کوروت ZR1 شد، در این خصوص بد نیست بدانید که در زیر کاپوت این خودرو از یک پیشرانه منحصربه فرد 6.2 لیتری هشت سیلندر از نوع LT5 استفاده شده است که با سود جستن از سوپرشارژرهای قدرتمند بر روی خود، می‌تواند 755 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 و همچنین 970 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4400 داشته باشد که به منظور دستیابی به چنین قدرت بزرگی، مهندسان شورلت سیستم پاشش سوخت دوگانه را توسعه داده‌اند تا اولین کاربرد عملی آن در بین محصولات "جنرال موتورز"، نسخه جدید شورلت کوروت ZR1 باشد که باعث شده است سقف سرعت اتومبیل به عدد حیرت انگیز 338 کیلومتر بر ساعت نزدیک شود.

 



نسخه‌های 2019 از شورلت کوروت ZR1 با یک جعبه دنده 7 سرعته دستی و یا جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود که مشتریان در هر نقطه از جهان می‌توانند به صورت دلخواه، جعبه دنده دستی و یا اتوماتیک را برای خود سفارش دهند. علاوه بر این گفتنی است که شرکت خودروسازی شورلت از هود بزرگ فیبرکربنی بر روی کاپوت موتور استفاده کرده است تا راندمان خنک کاری پیشرانه را بهبود بخشد.

در پایان شرکت خودروسازی شورلت تایید کرده است که نسخه‌های 2019 از شورلت ZR1 از بهار سال 2017 میلادی در دسترس مشتریان خواهد گرفت که هنوز قیمت دقیقی برای آن تعیین نشده است، اما باتوجه به مدل‌های پایه شورلت Z06، می‌توان انتظار قیمت بیش از 80 الی 90 هزار دلار را داشت. هرچند فروش اولین نسخه از شورلت ZR1 در حراجی قیمت بیشتری خواهد داشت.
 

کد خبر 87997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha