کد خبر 88019
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

پرشین خودرو: مثلث هجومی پرسپولیس با حضور علیپور، احمدزاده و منشا موفق شده 18 گل در 18 هفته سپری شده از لیگ به ثمر برساند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ورزش سه، قالب تیم های حاضر در لیگ برتر با سیستم 1-3-2-4 یا 2-4-4 بازی می کنند و در ترکیب خود از وجود مثلث های هجومی بهره مند هستند. در 1-3-2-4 با اضافه شدن وینگرها به مهاجم نوک و در 2-4-4 با اضافه شدن مهاجم سایه یا هافبک تهاجمی به زوج خط حمله این مثلث شکل می گیرد که اکثر گل های زده تیم ها توسط 3 عنصر هجومی شان به ثمر رسیده است. در این گزارش مروری خواهیم داشت به عملکرد بهترین سه ضلعی های هجومی لیگ هفدهم که در این بین پرسپولیس با 18 گل زده توسط علیپور، احمدزاده و منشا عنوان مثلث برموادی لیگ را به خود اختصاص داده است.

پرسپولیس: علیپور (11) احمدزاده (4) منشا (3)

علی علیپور در حال سپری کردن رویایی ترین فصل فوتبالی اش است و با 11 گلی که به ثمر رسانده در پی کسب اولین عنوان آقای گلی در لیگ برتر است. در مثلث هجومی پرسپولیس او بیشترین مشارکت را در گلزنی داشته و احمدزاده هم چند هفته ای را به دلیل مصدومیت، فرصت زیادی برای حضور در ترکیب ثابت تیمش را نداشته است. منشاء نیز در ترکیب سرخپوشان هنوز توقعات را برآورده نکرده و درخشش خود در پیکان را نتوانسته تکرار کند. بهرحال این مثلث به لطف گلزنی های علیپور، برمودای لیگ هفدهم را تشکیل داده است.

پدیده: قاضی (9) مهربان (4) خلعتبری (1)  

در مثلث هجومی پدیده مشهد هم مثل پرسپولیس یک نفر سهم بیشتر در گلزنی داشته است. محمد قاضی با 9 گل در رده دوم گلزنان برتر قرار دارد و خلعتبری با یک گل نمایش ناامید کننده ای از خود ارائه کرده است. مهربان هم با 4 گل کمک کرده تا آمار گلزنی این مثلث به عدد 14 برسد. شاید اگر خلعتبری به فرم ایده آل خود بازگردد بتوان به آینده این سه ضلعی امیدوار بود. البته خانزاده به عنوان یک مدافع گلزن با 4 گل جور خلعتبری را کشیده؛ ولی در این مثلث گنجانده نمی شود.

سپاهان: علیمحمدی (7) انصاری (6) محمدی (0)

طلایی پوشان که این فصل به دور از انتظار ظاهر شده اند در خط حمله خود با پارادوکسی به نام مهرداد محمدی مواجه هستند. در حالیکه جلال الدین علیمحمدی و ساسان انصاری روی هم 13 گل به ثمر رسانده اند، محمدی با 1027 دقیقه حضور در ترکیب سپاهان و بدون گل زده بدترین ضلع مثلث لیگ لقب گرفته است. مهدی شریفی با بازگشت به ترکیب سپاهان می تواند جایگزین محمدی در ادامه راه شود.

صنعت نفت: پریرا (5) کرار (5) سزار (3)

خارجی ترین مثلث لیگ ضمن ثبت رکورد 13 گل زده زمینه ساز بهترین نتیجه گیری صنعت نفت آبادان در تاریخ حضور این تیم در لیگ برتر شده اند. این مثلث به نوعی رکوردار زدن زیباترین گلهای لیگ هفدهم نیز هستند و در اکثر مواقع گلزنی آنها با نتیجه دلخواه برای فراز کمالوند همراه شده است. قطعا در آینده می توان شاهد گلهای بیشتری از این مثلث هجومی بود.  

سایپا: عباس زاده (6) ترابی (4) قلی زاده (2)

اگر علی دایی کمی خوش شانس تر بود و محمد عباس زاده قدر موقعیت هایی که در این فصل نصیبش شده را بیشتر می دانست، شاید مثلث هجومی نارنجی پوشان آماری به مراتب بهتر از 12 گل را داشتند. اما به لحاظ کیفی این مثلث عملکرد مطلوبی داشته و توانسته سایپا را در جمع بالانشینان لیگ نگه دارد. آرمان رمضانی مهاجم تازه وارد سایپایی ها در همان بازی اولش برای تیم دایی نشان داد می تواند خودش را به این مثلث تحمیل کند.

گسترش فولاد: خالقی فر (5) بابایی (4) نریمان جهان (3)

فیروز کریمی که توانسته گسترش فولاد را متحول کند، گلزن جدیدی به نام پیمان بابایی را در ترکیب تیمش معرفی کرده تا این بازیکن در کنار خالقی فر به مردان گلزن تبریزی ها تبدیل شوند. اما ضلع سوم مثلث گسترشی ها که بیشتر چیزی شبیه به جرقه بود، تنها در یک بازی آن هم با هت تریک 17 دقیقه ای موفق شد به اندازه 3 گل در 12 گل زده مثلث هجومی تیمش سهیم باشد. سامان نریمان جهان تنها در دیدار با سایپا موفق به گلزنی شده و هنوز نتوانسته چاشنی تهاجمی تیمش را افزایش دهد.

پارس جنوبی جم: دشتی (4) نانگ (4) سینگ (3)

پدیده افول کرده این فصل به لطف گلزنی های خوب بازیکنانش در نیم فصل اول، هم به لحاظ نتیجه گیری و هم به لحاظ گلزنی عمکلرد خوبی داشت. دشتی، نانگ و سینگ که به طور متناوب در ترکیب تیم شان قرار گرفته اند، در مجموع 11 گل به ثمر رسانده اند و هنوز در نیم فصل دوم نتوانسته اند درخشش دور رفت را تکرار کنند. این مثلث آلترناتیوی به نام ابراهیم صالحی را در کنار خود دارد که هنوز در امر گلزنی موفق نبوده است.

فولاد: جانفزا (4) زهیوی (3) بیت سعید (2)

فولاد با 12 هفته بدون باخت و کسب 32 امتیاز خیلی بی سر و صدا تا رده دوم جدول پیش آمده و در ترکیب خود بازیکنان گلزن زیادی را می بیند. مثلث هجومی این تیم با حضور جانفزا، زهیوی و عاشوری در نیم فصل اول شکل گرفت و حالا با آمدن بیت سعید و 2 گلی که مقابل نفت تهران به ثمر رساند، شکل تازه ای از سه ضلعی خوزستانی ها به نمایش گذاشته است. بازیکن با انگیزه ای که بعد از نیمکت نشینی در استقلال، حالا به دنبال درخشش در سرزمین پدری و تبدیل شدن به راس این مثلث است.

استقلال: کریمی (3) شجاعیان (2) قربانی (1)

آبی پوشان در این فصل شرایط خوبی در گلزنی نداشتند و با آمدن شفر، این تیم بعد از استحکام خط دفاعی اش کم کم به سمت افزایش گل های زده اش می رود. محسن کریمی و شجاعیان که به عنوان دو بال قربانی در کنار او قرار دارند، آمار قابل توجهی در گلزنی نداشته اند؛ اما به لحاظ کیفی در هفته های اخیر پیشرفت خوبی از خود نشان داده اند. قطعا در آینده از این مثلث هجومی بیشتر خواهیم شنید.

کد خبر 88019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha