راه آهن قزوین به رشت ۹۶ درصد پیشرفت داشته است

پرشین خودرو:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن قزوین به رشت با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی تاکنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته و تکمیل آن ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

به گزارش پرشین خودرو  به نقل  از مهر، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور روز دوشنبه از پروژه در دست ساخت راه آهن قزوین به رشت بازدید کرد و در جریان روند اجرای این شبکه ریلی قرار گرفت.

خادمی در حاشیه سفر به قزوین پس از دیدار با استاندار قزوین اظهارداشت: طـرح راه آهـن قزویـن به رشت بطول ۱۶۵ کیلومتر، بصـورت یـک خطه، بـا سرعـت طـرح km/h ۱۶۰ برای مسافری و km/h ۱۲۰ برای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

وی افزود: مسیر از ایستگاه رشت دو قسمت شده و یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل می شود و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا منتهی خواهد شد.

خادمی تصریح کرد: همچنین تعداد ۹ ایستگاه شامل: دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر پیش بینی شده که در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: اجرای این پروژه علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر برای استان های گیلان و قزوین اهمیت دارد، موجب ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران می شود که بسیار اهمیت دارد.  

وی بیان کرد: این مسیر ریلی بعد از رسیدن به رشت، به سمت دو شهر بندر انزلی و آستارا ادامه خواهد یافت و سرانجام به خط ریلی مشترک ایران و آذربایجان متصل می‌شود و با تکمیل کریدور شمال به جنوب، می تواند کشورهای همسایه را به همدیگر متصل کند.

مدیرعامل شرکت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهارداشت: تاکنون برای ساخت این مسیر ریلی که در ردیف ۵ طرح مهم ریلی کشور در راستای اقتصاد مقائمتی است بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که با قیمت روز بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان محاسبه می شود.

خادمی گفت: حدود ۹۶ درصد زیرسازی مسیر راه آهن قزوین به رشت به پایان رسیده که معادل ۱۵۹ کیلومتر است و برای ۵ کیلومتر باقیمانده نیز مشکلی نداریم و پس از اتصال محدوده ۵۵ کیلومتری روند کار تسریع خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که امیدواریم در تامین آن مشکلی نداشته باشیم و این طرح در موعد مقرر آماده بهره برداری شود.

خادمی گفت: تلاش می کنیم تا پایان امسال ریل گذاری راه آهن قزوین به رشت به پایان رسیده و شاهد عبور اولین قطار باری و پس از آرمایش های فنی شاهد عبور قطارهای مسافربری در این مسیر مهم باشیم.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان، افشین پیرنون مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان، سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه استان، پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری و جمعی از مدیران از کیلومتر ۵۵ پروژه احداث راه آهن قزوین به رشت بازدید کردند و در جریان اجرای این پل با دهانه صد متر که از پروژه های شاخص کشور است قرار گرفتند.

 
کد خبر 88063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha