کد خبر 88112
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
نسخه نادر مکلارن به فروش می‌رسد

پرشین خودرو: نسخه‌ی خیابانی مکلارن P1 GTR که برای ادای احترام به مکلارن F1 به تولید رسیده، اخیرا برای فروش گذاشته شده است.

به گزارش پرشین خودرو، داشتن مکلارن P1 برای بسیاری افراد یک رؤیا است. از نسخه‌ی مجاز برای تردد در خیابان این ابرخودروی هیبریدی تنها ۳۷۴ دستگاه ساخته شده است که هر یک از آن‌ها در زمان عرضه، با قیمت ۱.۳۵ میلیون دلار به فروش رسید. اما جالب است بدانید که یک سال پس از معرفی مدل P1، مکلارن مدل مسابقه‌ای این خودرو را با نام P1 GTR روانه‌ی بازار کرد که حتی خودرویی بسیار خاص‌تر از نسخه‌ی استاندارد P1 محسوب می‌شود.

مکلارن تنها ۵۸ دستگاه از مدل P1 GTR تولید کرده است که و هر یک از آن‌ها با قیمت ۲.۶ میلیون دلار در زمان تولید به فروش رفت. این خودرو تنها برای استفاده در پیست اتومبیلرانی است ولی از این ۵۸ دستگاه، کمتر از ۳۰ دستگاه توسط متخصصان مکلارن به نسخه‌ی قابل تردد در خیابان تغییر پیدا کرده‌اند و خودروی مورد بحث ما نیز یکی از همین خودروها است.

خودرویی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، توسط حراجی تام هارتلی جونیور به فروش گذاشته خواهد شد. این خودرو به موتور استاندارد P1 GTR مجهز است که می‌تواند ۹۸۶ اسب بخار قدرت تولید کند و در مقایسه با نسخه ی استاندارد P1، به میزان ۸۳ اسب بخار قوی‌تر است. همچنین مدل P1 GTR با دارا بودن وزن ۱۴۰۰ کیلوگرمی، در مقایسه با مدل استاندارد وزن کم‌تری دارد.

رنگ‌آمیزی بدنه‌ی این GTR به سیاق خودروهای مسابقه‌ای است و از دو رنگ قرمز و خاکستری استفاده شده که نمای ظاهری این ابر خودرو را شبیه به خودروهای مسابقه‌ای دهه‌ی ۹۰ میلادی کرده است. از مشخصه‌های دیگر این خودرو باید به رینگ چرخ‌های سبک‌وزن، اسپیلیتر جلوی خشن‌تر و باله‌ی بزرگ عقب اشاره کرد که متعلق به نسخه‌ی اصلی P1 است.

در داخل کابین برخلاف خودروهای امروزی، شاهد فدا شدن تقریبا همه چیز برای دستیابی به حداکثر کارایی و کاهش وزن خودرو هستیم. در داخل کابین این مکلارن نمی‌توان هیچگونه آثاری از تجهیزات لوکس یافت در عوض بارز‌ترین مشخصه‌های کابین خودرو غربیلک فرمان مسابقه‌ای، صفحه نشان‌دهنده‌های دیجیتال و صفحه‌ نمایش لمسی است که به راننده امکاناتی همچون عیب‌یابی و کنترل سیستم تهویه‌ی مطبوع می‌دهد. صندلی اسپرت باکتی راننده و سرنشین کناری نیز با چرم آلکانترا روکش شده‌اند.

فروشنده‌ی این خودرو هنوز قیمتی برای آن اعلام نکرده است؛ اما در وب‌سایت فروشنده عنوان شده که این خودرو با تمامی تجهیزات عیب‌یابی کارخانه، چرخ‌های مسابقه‌ای، تایرهای مسابقه‌ای، سیستم اگزوز حرفه‌ای و حتی کاور بدنه‌ی دوخته‌شده به فروش می‌رسد. بنابراین می‌توان این مکلارن P1 GTR را یکی از خاص‌ترین گزینه‌های موجود در بازار خودرو دانست.


زومیت

کد خبر 88112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha