رشد 50 درصدی فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در کشور نروژ با تعرفه پایین

پرشین خودرو: برخلاف کشور خودمان که تعرفه‌های بسیار سنگین بر روی ماشین‌های هیبریدی می‌گذارد، در اکثر کشورهای جهان شاهد تعرفه‌های بسیار پایین برای اتومبیل‌های الکتریکی و یا هیبریدی هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، در کشورهای مختلف با تعیین تعرفه های پایین برای خودروهای پاک تلاش می کنند تا مشتریان با خرید اتومبیل‌های دوست دار محیط زیست بتوانند یک نقش کوچک در حفظ آن داشته باشند، همچون کشور نروژ که با کمک یارانه‌های دولتی و همچنین سیاست‌های تشویقی منحصربه فرد، موفق شده است تا آمار فروش خودروهای الکتریکی و یا وابسته به سیستم‌های محرک الکتریکی را در سال 2017 میلادی به بیش از 50 درصد برساند.

به طور دقیق، نزدیک به 52 درصد از آمار فروش اتومبیل در کشور نروژ را ماشین‌های الکتریکی و یا هیبریدی تشکیل می‌‌دهند که نسبت به سال 2016 میلادی ، رشد قابل توجه 12 درصدی را تجربه کرده است که دلیل اصلی اشتیاق مشتریان به خرید این دسته از وسایل نقلیه دوست دار محیط زیست، می‌تواند یارانه‌های دولتی، مالیات‌های معمولی، پارکینگ رایگان و همچنین دسترسی رایگان به امکانات دولتی همچون جاده‌ها، کشتی‌ها، تونل‌ها و... باشد که در پایان هر سال چندین هزار دلار برای مالکان خود ذخیره می‌کند.

باتوجه به ادعای منابع خبری، محبوب‌ترین خودروهای فروخته شده در کشور نروژ شامل فولکس واگن گلف، BMW i3، تسلا مدل X و یا حتی خودروی تویوتا RAV4 می‌شود که برخی از آنان سیستم محرک کاملا الکتریکی دارند و برخی دیگر هم نیروی خود را از یک سیستم محرک هیبریدی تامین می‌کنند، هرچند تنها 21 درصد از خودروهای غیرهیبریدی (بدون آلاینده) آمار فروش سال گذشته نروژ را تشکیل می‌دهند که نسبت به سال 2016 میلادی حدود 5 درصد رشد داشته است.

در پایان لازم به ذکر است که کشور نروژ نیروی برق خود را نه از طریق نیروگاه‌های گازی و یا نیروگاه‌های اتمی، بلکه تقریبا تمامی نیروی برق خود را از طریق انرژی "آبی" بدست می‌آورد تا به تغییرات آب و هوایی جهان کمک کند، اما برای بهبود این شرایط تصمیم دارد که تا سال 2025 میلادی، فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در کشور خود متوقف کند، کاری که دو کشور انگلستان و فرانسه از سال 2040 میلادی انجام خواهند داد و یا حتی ایالت کالیفرنیا هم تصمیم دارد چنین قانونی را از سال 2040 میلادی به اجرا در بیاورد.

کد خبر 88115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha