کد خبر 88129
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کشف جسد ملوان ایرانی در دریای چین

پرشین خودرو: سرکنسول ایران در شانگهای تایید کرد جسد کشف شده در دریای چین، متعلق به یک ملوان ایرانی است اما در عین حال گفت هنوز هویت فردی وی مشخص نشده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سرکنسول ایران در شانگهای تایید کرد جسد کشف شده در دریای چین، متعلق به یک ملوان ایرانی است اما در عین حال گفت هنوز هویت فردی وی مشخص نشده است.

 
ایروش افزود: علیرغم تلاش های مستمر چین و کشتی های امدادی این کشور، همچنان خبری از سرنوشت 31 خدمه دیگر این کشتی در دست نیست.
 
او گفت: شعله های آتش کمتر شده است و انتظار می رود از فردا چهارشنبه عملیات اطفا حریق آغاز شود.
 
به گفته وی تیم های متخصص ایرانی هم از روز گذشته وارد شانگهای شده اند و هر کدام بخشی از کار را به عهده گرفته اند.
 
ساعت 19:50 جمعه شب به وقت چین یک کشتی فله بر هنگ کنگی به نام کریستال با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان 'جه جیانگ' چین حاوی 64 هزار تن غله که از آمریکا بارگیری شده بود به مقصد استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین در حرکت بود که در بین راه به یک کشتی نفتکش با نام 'سانچی' با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
 
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شده و از 32 سرنشین آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی خبری نیست روز گذشته یک جسد که لباس ضد حریق به تن داشت در سه مایلی این نفتکش کشف شد که امروز گفته شد متعلق به خدمه ایرانی است.
 
مقامات چینی می گویند سه کشور آمریکا، کره جنوبی و چین در حال اجرای عملیات جستجو برای یافتن خدمه ایرانی این کشتی هستند.
 
چین 4 کشتی نجات و 3 قایق پاکسازی، کره جنوبی یک کشتی و یک بالگرد و آمریکا نیز یک فروند هواپیمای پی ـ 8 از پایگاه اوکیناوا در ژاپن به این منطقه اعزام کرده است و در عملیات شرکت دارند.
 
تانکر سانچی با پرچم پاناما در حال حمل 136 هزار تن میعانات ایران به کره جنوبی بود این رقم معادل حدود یک میلیون بشکه میعانات به ارزش حدودا 60 میلیون دلار است.
 

کشتی باری چینی ای که حامل غلات آمریکایی بوده، آسیب جزئی دیده و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

کد خبر 88129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha